Fem läsarfrågor

2012-03-29 | 19:50:00
På den senaste tiden har jag fått några anonyma frågor här på bloggen. Anledningen till varför jag svarar på frågorna i ett inlägg och inte direkt till personen i fråga är som sagt för att dom varken lämnat ut sin bloggadress eller mejladress. Så ja, here we go! :)

Hur är den här redigerad + med vilket program? (Klicka på länken för att komma till bilden)
Det är ganska enkelt egentligen, men lite svårt att förklara bara rakt av såhär. Om någon känner sig intresserad av att jag skriver ihop en inlägg om hur jag redigerade den så kan ni kommentera, så ska jag se om jag kan knåpa ihop något! :) Den är i alla fall redigerad i Photoshop CS5

Hejhej jag har också en canon 600D, men jag fattar inte!!! :(
om jag vill ta nån bild, se vill jag ha suddig bakrund bakom, ska jag då ha på AV?
och vad ska jag ställa in på? Men är det nått fel med min kamera,
för om jag h ar på AV, då blir bilden skakig, och hur sätter man på blixten, i
nte atomatisk blixt, att man ska ha den jämt, hjälp:/
Hej, jag har också en Canon EOS 600D, men jag fattar inte! Om jag vill ta nån bild, sen vill jag ha suddig bakgrund bakom, ska jag då ha på AV? Och vad ska jag ställa in på? Men är det nåt fel med min kamera, för om jag har på AV, då blir bilden skakig. Och hur sätter man på blixten? Inte automatisk blixt, att man ska ha den jämt liksom? Hjälp!
För inte så länge sen så skrev jag ett inlägg om hur man får bakgrunden suddig och vilka inställningar man ska ha då och så vidare. Om du läser det här inlägget så blir det nog lättare att förstå! :) Bredvid märket på kameran där det står EOS 600D finns det en knapp för den inbyggda blixten (se bilden nedan).


Bilden är lånad härifrån.

Har läst att du spelar fotboll! Du får det att verka så himla roligt och så! Så, jag funderar på att börja spela. Fast jag behöver lite info. Hur många träningar har man? Hur många spelare är det? Hur mycket kostar det att börja? Är det 7-, 9- eller 11-manna plan?
Ja, det är verkligen jätteroligt med fotboll! :) Jag vet inte vad jag skulle göra utan den sporten eller utan mitt lag!
Och som svar på dina frågor: allt beror på vilken klubb du spelar i och hur gammal du är. Antal träningar, antal spelare i laget och priser är olika från klubb till klubb. Hur stor plan man spelar på (7-,9- eller 11-manna) är också helt beroende på hur gammal eller "mogen" man är. I mitt lag, DFK Värmbol F97/98, så tränar vi ca. 3-4 dagar i veckan + en match en gång i veckan. Vi är ca. 22 spelare i laget och eftersom vi är 15 och 14 år så spelar vi på 11-manna plan. Vi får betala 600 kr om året + kostnader för egna fotbollsskor och träningskläder m.m. Men som sagt, det beror helt på vilken klubb man spelar i och/eller hur gammal man är! :)


DFK Värmbol F97/98 ♥

Vad fina bilder du tar! Själv har jag en Canon EOS 500D och jag funderar på att köpa ett Tamron AF 70-300 /4-5,6 SP DI VC USD och jag funderar om du kan skriva lite om vad som är bra och om det finns något som är dåligt med det objektivet?
Först och främst: tack så mycket! :) Jag har skrivit några inlägg tidigare om mina olika objektiv (t.ex det här och det här) så ja, varför skulle jag inte kunna skriva om mitt teleobjektiv också? :) Jag får se när jag hinner skriva ihop ett inlägg om det, men jag lovar, det kommer!

Kan du visa eller skriva hur du gör dom där sprickorna? (Klicka här för att komma till bilden)
Det är faktiskt lätt som en plätt! Det är en pensel som jag har laddat ner till Photoshop som jag har använt. Jag använde svart färg och drog sedan när Opacityn (Opaciteten) lite grand för att det inte skulle bli alldeles för skarpt. Om du vill veta hr man laddar ner penslar till Photoshop, klicka här! :)

Jag hoppas att ni som ställde frågorna är nöjda med era svar! :) Om det är någonting ni undrar över om detta så är det bara att kommentera. Men jag skulle väldigt gärna vilja att ni fyller i eran bloggadress och/eller mejladress hädanefter. Det blir mycket lättare att svara på era kommentarer då! :) Om ni är rädda för att lämna ut eran mejladress så att alla kan se den, var bara lugnt! Eran adress kommer bara synas för mig och inte ute i bloggen, så det är ingen fara alls! :)

Ha en fortsatt fin kväll så hörs vi!
Trackback