Hur man laddar ner penslar/brushes till Photoshop

2011-06-28 | 12:52:14
Det var någon som ville att jag skulle visa hur man laddar ner olika penslar, eller brushes, till Photoshop. Så jag hade tänkt att försöka visa. :) Det här funkar ju på min dator, men jag vet inte, det kanske blir annorlunda för er? Det här ska i alla fall funka om man har Windows 7. :)
Aja, jag kör på. ;)

1. Först börjar du med att gå in på en sida där det finns gratis penslar. Här har ni en sida som heter Brusheezy där det finns ganska många penslar, men om ni vill hitta nån annan sida så är det bara söka på "Gratis penslar till Photoshop" eller liknande på Google.


2. Klicka på en pensel som du vill ladda ner. Då kommer det se ut som det gör på bilden ovan. Klicka på Download File!. Då kommer det upp en liten flik där nere, ni ser den som är inringad med rött. När den har laddad klart, klicka på den fliken.


3. Då kommer penseln öppnas i Hämtade Filer. Dra över den till någon passande mapp. Jag har en som heter Penslar, där jag har alla nedladdade penslar, haha! 8)


4. Öppna mappen där du sparade din pensel. Den pensel jag laddade ner hette Free_Flowers_Pack, så då letar du upp den och öppnar mappen. Markera den med en stor pensel på, den som är inringad, och dra bara över den till Photoshop.


5. Klicka sen på Pensel verktyget i menyn, och leta fram penslarna som du precis laddat ner. Sen är det bara måla på, haha! :)

Svårare än så är det inte! :) Hoppas ni förstod. :)
anonym

men kostar inte photoshop pengar ? eller finns det gratis `? svara gärna på denna fråga ..

2011-06-28 @ 21:49:45
Felicia

Taaack :D

2011-06-30 @ 21:30:51
URL: http://feliciaasj.blogg.se/
Felicia

måste man bli medlem ? :O

2011-06-30 @ 21:31:52
URL: http://feliciaasj.blogg.se/
Cajsa

Fungerar det till Photoshop 5.0? För jag lyckas inte.. :(

2012-04-15 @ 15:22:12
URL: http://pooony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback