Svar på frågorna - Del 2

2013-01-07 | 19:56:09
Här kommer andra delen med svar till era frågor från frågestunden. I den här delen kommer jag svara på lite "personligare" och "vardagliga" frågor eller vad man ska kalla det. :) Jag tänkte svara på del 3 i ett videoinlägg så fort jag hinner filma och sen svara på del 4 i ytterligare ett skriftligt inlägg. 

Men som sagt, nu kör vi på del 2! :)

Har du haft eller har du pojkvän? Om inte, gillar du någon nu?
Ja, jag har haft pojkvän, men det var riktigt längesedan. Men nej, jag har ingen pojkvän just nu. Och om jag gillar någon? Ja men jo. Fast nej. Eller kanske. Men ändå inte. Alltså jag vet inte...

Vilket land skulle du vilja bo i förutom i Sverige? 
Åh jösses, jag har så sjukt många drömland! Det skulle vara sjukt nice att bo i USA, typ i Miami. Något Afrikanskt land skulle det vara supercoolt att prova på att bo i också. Thailand skulle inte sitta helt fel det heller, där är det ju liksom ganska enkelt att leva... Jag skulle nog kunna tänka mig att bo lite överallt faktiskt! :)

Vad är ditt favoritgodis?
Om Nutella räknas som godis så måste jag nog välja det! :3

Vad har du för favoritfilmer?
Jag har väldigt många filmer som jag tycker om. Särskilt alla Harry Potter filmer, The Hunger Games, dom flesta filmerna med Jim Carrey som skådespelare, Disney filmer, Pirates of Caribbean, Water for Elephants, I rymden finns inga känslor... Jag tycker om det mesta om jag ska vara ärlig! :) Allt förutom skräckfilmer...

Har du kroppskomplex? Du borde inte ha det för du är sjuuukt stilig! 
Hahaha, tack ska du ha! Och nej, jag har nog inte så värst mycket kroppskomplex. Visst, det finns delar på min kropp som jag är mindre nöjd över. T.ex så tycker jag att mina armar är för smala och mina axlar ser hemska ut.  Men det finns liksom större problem här i världen än hur man ser ut och jag försöker att inte lägga allt för mycket energi på vad andra kan tyckas tänka om mig och hur jag ser ut. Jag är jag och så är det bara! :)

Har du vart med i distriktslaget i fotboll?
Jag har blivit uttagen till några träningar, men inte mer än så. Just nu känner jag att jag varken är tillräckligt bra eller vill tillräckligt mycket för att komma längre. Jag orkar inte med all press som blir av att man måste prestera så himla bra hela tiden. Jag finner liksom ingen glädje i det och så är jag som person. Så jag tänker bara spela fotboll för att jag tycker om sporten och mitt lag, för jag känner inte för att satsa mer än så. :)

Har du bestämda gottedagar och mängder eller tar vad du känner för när du känner för?
Jag äter mest godis och chips och sånt på helgerna. Ibland händer det väl någon gång på vardagarna också, men jag försöker hålla mig till så gott det går, hehe... :]

Äter du mycket frukt och sånt?
Inte tillräckligt, måste verkligen bli bättre på det!

Vilket gymnasium ska du söka till?
Jag tänker söka till Djurparkslinjen på Himmelstalundsgymnasiet i Norrköping. Det verkar verkligen sjukt roligt och hur bra som helst!

Vad tror du att du kommer göra i framtiden, om typ sådär 10 år eller nåt?
Oj, då är jag nästan 26 år... Jag tror och hoppas i alla fall att jag har fått komma ut någonstans i världen. Jag skulle mer än gärna vilja arbeta med att bevara djur och natur i andra länder och samtidigt arbeta som frilansfotograf. Det skulle verkligen vara det optimala! 

Gillar du tjocka hamstrar?
Vem gör inte det liksom? ♥

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Min klädstil är verkligen sjukt blandad. Jag vet faktiskt inte riktigt ifall jag har någon speciell stil sådär. Jag tar helt enkelt på mig det som jag trivs bra i! :) Man ser mig väl oftast i luvtröja eller någon stickad tröja med jeans eller chinos. Typ väldigt vanlig stil om man nu kan säga så. :) Någonting som jag verkligen aldrig sätter på mig är dock klänning eller kjol... Never ever.

Vad är ditt favoritklädesplagg?
Åh så svårt att välja, hihi! Just för tillfället så tycker jag väldigt mycket om tröjan som jag hade på mig idag, så jag måste nog välja den. :)

Vad har du för musiksmak?
Jag lyssnar på nästan allting! Allt från hip hop till r'n'b till pop till house... Men dom jag lyssnar mest på är nog Timbuktu, Ed Sheeran, Nause och Flo Rida.

Vad är din favoritmat?
Jag äter typ allt! Allt förutom oliver, salami och pyttipanna. Men min favoritmat... hmm... Måste nog säga grillat och råstekt potatis eller nåt. :)

Vem är din största idol?
Mattias Klum är en sjukt stor förebild! Sen har jag ju massor som jag ser upp till, men han måste nog i alla fall vara en av mina största idoler.

Har du någon gång tänk på börja rida igen? 
Ja, jag tänker på det ganska ofta faktiskt. Jag saknar hästar så sjukt mycket och jag vill jättegärna rida. Mest av allt så saknar jag finaste Max och jag skulle kunna göra vad som helst för att få rida barbacka på honom igen och framför allt få gosa ner mig i hans tjocka päls! ♥ Just nu hinner jag verkligen inte med hästar och ridningen, hur mycket jag än önskar att jag hann. Jag får helt enkelt hoppas på att jag kan ta upp det lite senare i livet. :)

Vart vill du helst resa, här och nu?
Här och nu? Om man bortser från det faktum att jag skulle vilja resa till alla världens länder så vill jag, här och nu, åka till Cook Island.

Om du fick välja 1 grej att äta i en hel månad vad skulle det vara då?
Då får det nog bli nachochips, för det skulle jag kunna leva på i hundra år! Det eller typ majs. Åh så gott det skulle vara med en burk majs just nu!

Vad är din största rädsla?
Mörker, döden och att förlora dom som jag älskar.

Vilken är din favoritbok? 
Harry Potter, utan tvekan!

Vilken är din favoritpryl?
Det måste nog vara kameran. :)

Vad är din största dröm?
Åh jag har så sjukt många drömmar så ni anar inte! Jag drömmer om att få komma ut i världen och upptäcka och fotografera. Jag drömmer om att få hjälpa, rädda och ta hand om djur. Jag drömmer om fred och mänskliga rättigheter. Jag drömmer om att lära mig dyka och surfa. Jag drömmer om att se FC Barcelona live på deras hemmaarena. Jag drömmer om ganska små saker som att cykla tandemcykel och skaffa mig en tatuering. Jag har så sjukt många drömmar så det är helt omöjligt att välja ut min allra största! 

Och då var del 2 avslutat! Som sagt så kommer jag svara på ytterligare en del i ett skriftligt inlägg och en del i en vlogg som kommer ut så fort jag hunnit filma och redigera. Ifall det är någon som har missat svaren från första delen så kan ni kika in dom här. :)
Liinn ♥

Jag gillar inte heller skräckfilmer x'D Om jag ser en skräckfilm kan jag inte sova på bokstavligen 2-3 veckor och jag är rädd i flera mpnader x'D

Svar: Jag är precis likadan! Jag blir så sjukt rädd! Så just därför håller jag mig borta från skräckfilmer, hehe... :3
Esmeralda Edenberg

2013-01-07 @ 21:19:21
URL: http://quad.blogg.se
Linn

Kan du göra ett inlägg om vilka bloggar du läser? Typ top tio eller något? :)

Svar: Det kanske jag skulle kunna göra! Får se hur det blir med det. :)
Esmeralda Edenberg

2013-01-08 @ 17:49:09
URL: http://jennylinnviktoria.blogg.se
Mimmi

Hej! Jag hittade till din blogg genom blogg.se och ville bara säga att jag har läst de flesta av dina inlägg nu, haha! Din blogg är verkligen superrolig! Man kan liksom läsa den och bara bli glad, den är lättsam (om jag har förstått var lättsam betyder, om jag inte har det så får du ursäkta om jag uttrycker mig konstigt). Jag beundrar hur fina bilder du kan ta och önskar att jag hade hälften så mycket tålamod för att lära mig fota bra! Btw så är nutella min livsdrog, det är typ det som får mig att gå upp varje morgon! Haha :) Ha ett bra liv gissar jag, haha, hur i hela friden avslutar man en kommentar? :P

Svar: Men åh... Den här kommentaren gjorde helt klart min dag! Tack så mycket, himlans fint! Jag blir så himla glad när andra blir glada av det jag gör, hihi! :') Och jag håller verkligen med om det där med Nutella! Asså ååååh, skulle kunna leva på det livet ut! Hahaha, tack detsamma snälla du! :3 :)
Esmeralda Edenberg

2013-01-10 @ 11:57:24
URL: http://madeleinethomson.blogg.se
ellen

Klum är verkligen en stor inspirationskälla för mig också! Är så sjukt glad att jag lyckades få praktik hos honom när jag gick i gymnasiet!

Svar: Men nej, gud vad avundsjuk jag blir nu... Det måste ha varit en sån sjukt underbar och lärorik upplevelse! As häftigt ju! :) Vad fick du göra under din praktik hos honom? :)
Esmeralda Edenberg

2013-01-10 @ 16:37:35
URL: http://fotografellenkarlsson.blogg.se
Mimmi

Haha, vad bra att du blev glad! :3

2013-01-11 @ 13:10:39
URL: http://madeleinethomson.blogg.se
ellen

Ja det var otroligt häftigt! Jag fick hänga med och rigga projektor och sånt inför hans föreläsningar, sortera bilder, packa utrustning inför en resa som dom skulle ut på och ja, lite annat typiskt praktikantgöra :)

2013-01-12 @ 14:15:07
URL: http://fotografellenkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback