Where the streets have no name

2015-09-20 | 21:04:59

I torsdags åkte vi upp till Stockholm och Globen för att kolla på U2s konsert. Deras musik har verkligen varit en stor del av min och min brors barndom då låtar som Beautiful Day, Where the streets have no name och Vertigo har gått på repeat hemma hos oss since forever typ. Att äntligen få se dom live var hur stort som helst. Dom bjöd verkligen på en sjukt mäktig show och det är svårt att sätta ord på känslorna man hade under konserten. Det är helt galet vad bra dom är live! Kändes dock som att Globen var alldeles för liten, men i och för sig finns det nog ingen arena stor nog för U2. Det var inte bara en vanlig konsert utan det fanns även ett väldigt starkt budskap med i det hela - att vi är ett och samma folk och att varken kön, etnicitet, sexuell läggning eller någonting annat överhuvudtaget spelar någon roll. Många av låtarna under kvällen var dessutom ägnade till alla drabbade i flyktingkatasrofen. En stor jävla eloge till U2 som är så otroligt bra på det dom gör och som använder det på precis rätt sätt. Deras konsert var ren och skär magi och någonting som jag sent kommer glömma!

Är det några av er som också är U2-fan och som kanske till och med också var på någon av deras konserter här i Sverige? :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback