Nya Zeeland

2015-07-27 | 16:34:57

Som många av er säkert redan vet så älskar jag att resa! Det är liksom det jag vill göra allra mest här i livet. Upptäcka nya världsdelar och länder. Jag längtar ständigt efter att få åka ut och resa. Jag vill besöka alla världens hörn, men ett land jag är väldigt insnöad på just nu är Nya Zeeland. Ingenting är bestämt eller så ännu, men jag planerar att åka dit efter nästa sommar när jag har tagit studenten och jobbat några månader. Förstå vad sjukt underbart och roligt det skulle vara att resa runt i Nya Zeeland och i resten av Oceanien. Att få uppleva den otroligt vackra naturen och äventyra i flera månader. Min plan just nu är att sedan resa vidare till Australien och sedan beta av några andra destinationer i Asien. Åh vad jag bara vill ut dit nu, nu, nu!

Är det någon av er som har varit i Nya Zeeland? Hur var det och vad får man absolut inte missa när man är där? :D
Elina Janhede

Alltså åk åk åk dit! Jag var precis där nu i mars / april och det var såå fint, jag hade höga förväntningar innan men oj vad dom överträffades ordentligt. Det är absolut en av dom vackraste och minst förstörda platserna på jorden

2015-07-27 @ 22:47:22
URL: http://www.elinajanhede.blogg.se
Emilia

Åh, jag skulle också vilja åka till Nya Zeeland någon gång! :)

2015-07-27 @ 23:24:02
Cissan

Hej! Jag bodde i NZ ett år och det är världens underbaraste ställe, längtar tillbaka varje dag. Queenstown är ett måste, både för att det är vackert, har massa roliga (och adrenalinflödande) aktiviteter, och bästa utelivet! Coromandel och Bay of Islands är superfina och egentligen hela sydön är värd att lägga en månad på för där finns nog några av jordens vackraste platser! Tror du kommer bli lika kär i det underbara landet som jag blev... :)

2015-07-27 @ 23:36:12
URL: http://cisssan.blogg.se/
Lina

Hej!
Jag pluggar i Aussie nu och var i Nya Zeeland (bara sydön) över påsk, helt fantastiskt land! Har lite bilder på bloggen om du vill se (det mesta under kategorin "resa"), men mina absoluta highlights var nog Queenstown Hill Walk, Glenorchy, Gertrude Saddle Walk och Milford Sound. Åk om du får möjligheten, kan vara det häftigaste jag har upplevt!

2015-07-28 @ 08:52:37
URL: http://thelins.blogg.se
Lovis Grote

Åååhh, jag är precis likadan ang. Nya Zeeland! Jag vill dit sååå himla gärna. Och någon gång i framtiden kommer jag åka dit, definitivt! Det verkar så himla underbart och naturen ska man ju inte ens börja prata om! *-*

2015-07-28 @ 12:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback