Första december

2015-12-01 | 14:16:51

Första december idag vilket innebär att det är 24 dagar kvar till julafton och en enda månad kvar av 2015. Tiden går så sjukt fort och jag hänger verkligen inte med. Hur som helst så är jag i alla fall jätteglad över att det äntligen är december! Nu är det socialt accepterat att julpynta ordentligt, baka julgodis, handla julklappar och lyssna på julmusik, även fast jag tjuvstartade för några veckor sen, hehe... 

Första dagen i december bjuder på helt underbart väder! Solen skiner och luften är så där krispig och härlig. Det är dock inte så kallt ännu så jag går fortfarande runt i min vårjacka. Önskar att det kom mer snö för det är i princip det enda som fattas för min del vad gäller julstämningen. 

Jag kom hem med tåget från skolan redan vid 10 imorse. Älskar tisdagar. <3 Jag passade därför på att gå en liten sväng på stan för att inhandla några julklappar. Älskar verkligen att köpa julklappar och framförallt att slå in dom. Hittade inte alla klappar jag ivar ute efter idag men jag har ju trots allt 24 dagar på mig. :)

Nu tänkte jag kika på första avsnittet av årets julkalender. Jag hann inte se det imorse då mitt tåg lämnar stationen samtidigt som julkalenderna börjar, men då är det ju himla tur att det finns SVT Play. Jag ska även se första avsnittet av Mysieriet på Greveholm som jag tittar på varje jul. Det är utan tvekan den bästa julkalendern någonsin. <3 

Har ni sett årets julkalender och vad tyckte ni om den i så fall? Och vilken är eran favoritjulkalender of all time? :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback