Pizza på tortillabröd

2015-04-14 | 11:38:43
Canon EOS 70D | Canon EF 50/1.8 II

Igår åt jag hemmagjord pizza till lunch. Jag hittade receptet på en annan blogg och var bara tvungen att prova, för jösses vad enkelt det var! Det enda som behövs är trotillabröd och det man själv man vill ha på pizzan och så är det i princip klart! Bara att skjutsa in den i ugnen på 250°C i 6-9 och voilá! Jag hade tomatpuré, ost, skinka, champinjoner, lök och oregano på min pizza. Det tunna tortillabrödet gjorde så att botten blev superkrispig och god. Hur enkelt och smidigt som helst! Det är ju dessutom nyttigare med hemmagjord pizza än med köpt. Jag ska nog göra en sån här till lunch idag igen, haha. :)

Idag är det sista dagen på mitt påsklov. Vi fick två extra dagar ledigt vilket satt hur fint som helst! Jag kommer bara spendera två dagar i skolan denna vecka innan vi på flyger till Frankrike på fredag. Så min sista lovdag kommer gå åt till att börja packa lite smått, klippa ihop en videoblogg som jag filmade igår och sedan bara ta det lugnt och njuta till max. 

Ha det fint så länge så hörs vi! :)
ɑ n n i k ɑ

Gott!

2015-04-14 @ 12:04:54
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback