Om Marabou Oreo och ett besök på akuten

2014-02-20 | 16:12:57
Canon EOS 600D | Canon EF 50/1.8 II

Jag har letat efter Marabous nya smak hur länge som helst, men den har alltid varit slut i affären. Jag älskar choklad och jag älskar Oreo, så detta måste ju helt klart vara den ultimata Marabou smaken. Idag hade jag i alla fall turen att hinna köpa en Marabou Oreo och den levde verkligen upp till mina förväntningar! Så galet god! Första men absolut inte sista gången jag köpte med mig den här hem!

Sen så måste jag bara tala om att jag var på akuten igår kväll. Som några av er kanske redan vet så har jag haft problem med mina revben och min bröstkorg under en längre period. Det har blivit bättre och jag hade inte känt av det på ett tag förrän igår. Då slog smärtan till som aldrig förr och jag hade så ont att jag knappt kunde stå och det gjorde ont att andas ordentligt. Jag kommer inte ihåg senaste gången jag hade så ont förrut. Jag låg i sängen några timmar för att se ifall det skulle gå över, men det gjorde det inte. Så vi åkte in till akuten för att kolla upp vad det var. Dom trodde först att det skulle kunnat vara en propp i lungan eller liknande, men efter en rad olika undersökningar så var alla värden precis som dom skulle och allt såg bra ut. Fick besked om att det antagligen var någonting muskulärt och att det kommer gå över om några dagar med smärtstillande.

Nu har det snart gått ett dygn men smärtan har inte avtagit. Det gör ont att röra på sig och att ta djupa andetag. När jag ligger ner så gör det inte lika ont, men det är ett rent helvete när man ska resa sig upp igen. Men jag hoppas att det går över snart precis som dom på akuten sa. Det viktigaste är ju att det inte var någonting allvarligare. 

Nu tänker jag lägga mig i sängen och ta det lugnt (vilket jag har gjort ungefär hela dagen men ändå) och läsa en fin bok och äta Marabou Oreo. :)

Ha en fortsatt fin dag så hörs vi! :)
Sofia Eklund

har inte heller hittat den någonstans! måste testa den!

2014-02-20 @ 16:36:49
URL: http://sofiiaeklund.blogg.se/
G I N A ~

Oh så gott det ser ut! :)

2014-02-20 @ 19:23:20
URL: http://kissen.se
johanna

Testade den där idag och herregud vad god den är!!!

hoppas du mår bättre snart! :)

2014-02-20 @ 21:44:20
URL: http://tigermysig.blogg.se
Camilla Eriksson

Känner igen det där med smärtor i lungor/revben då jag har samma sak.. Otroligt jobbigt om man säger så..
Jag fick åka in till akuten jag med oh gjorde lungröntgen och hela köret men de hittade inget där heller.. :/

2014-02-23 @ 13:29:10
URL: http://camillaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback