Dom bästa tv-serierna

2013-03-25 | 12:01:08

Nu när jag är sjuk så finns det inte särskilt mycket som man varken kan eller orka göra här hemma, förutom att titta på massor av olika tv-serier.
Det finns ju så sjukt många att välja mellan och många av serierna som finns är faktiskt riktigt bra! Jag tänkte bara tipsa lite snabbt om några av mina favoritserier. :) Det här inlägget blir ganska långt, so be prepared, hihi... :3

Grey's Anatomy - Åh, bästabästabästa! Det här är och kommer alltid att vara min absoluta favoritserier någonsin! Jag har sett alla säsonger hur många gånger som helst och det är lika bra varenda gång! Grey's handlar alltså om ett gäng på ett sjukhus där man får följa med i deras liv. Det är svårt att förklara vad som gör serien så bra, den bara är det liksom! Har ni inte sett Grey's Anatomy innan så gör det nu, det är nästan en order, haha! :)

90210 - Jag berättade om den här serien för inte så längesen och den handlar alltså om ett gäng tonåringar i Beverly Hills som man får följa med genom deras liv och alla deras problem osv. En riktigt chick flick-serie, haha! :) Nej men den är så himla mysig på något sätt! :) Förresten, är det någon som vet vart man kan se säsong 3 och uppåt med svensk text? Kommentera gärna och berätta i såna fall! :)

Once Upon A Time - En fantasyserie där man får följa huvudpersonen Emma Swan. Hon lyckas återförenas med  sin bortadopterade son Henry och han tar med henne till sin hemstad Storybrook där han anser att det vilar en förbannelse över. Tiden står stilla i Storybrook och alla invånare är egentligen sagofigurer som har glömt bort deras tidigare liv. Den enda som kan bryta förbannelsen är dottern till Snövit och Prinsen, och den dottern visar sig vara Emma. 
Den här serien låter jättelullig, jag vet. Men den är faktiskt hur bra som helst! Det är så roligt att dom har lyckats väva in alla gamla sagor och sagofigurer i en modern berättelse. Sen att den är sjukt spännande och så vidare är ju bara ett stort plus. :)

The Big Bang Theory - En riktigt rolig komediserie som man inte kan låta bli att asgarva till! Sheldon Cooper, som serien i princip kretsar kring, är en alldeles för översmart och nördig kille som inte riktigt har koll på alla sociala aspekter. Hur som helst så är detta en sjukt rolig serie som man egenligen inte behöver följa särskilt noga avsnitt för avsnitt, utan man kan hoppa in i den lite hur som helst. 

Cougar Town - Det var faktiskt ganska längesen jag såg den här serien, men jag kommer ihåg att jag följde säsong 1 väldigt noga. Serien handlar om 40 åriga Jules som helst av allt skulle vilja vara 20 år och dricka rödvin hela dagarna. Man får följa henne och hennes vänner och familj när dom hittar på alla möjliga konstiga saker. En riktigt underhållande och mysig serie! :)

Arrow - Oliver Queen är en bortskämd player som råkar ut för en olycka ute till havs som gör att han blir strandsatt på en öde ö. Där får han vara med om helt hemska saker, så när han lyckas komma tillbaka till civilisationen så är han som en helt ny person och han tänker se till att ställa allt till rätta i staden. Han skaffar sig en hemlig identitet i form av en grön luva och en pilbåge och med hjälp av den ska han sätta stopp för dom som har skadat hans stad. 
Detta är en actionfylld serie som jag tyvärr inte har lyckats följa så jättenoga, men av det jag har sett så är den superbra och hur spännande som helst! Bra gjord är den också och huvudpersonen Oliver (som spelas av Stephen Amell) är ju skapligt snygg om man säger så... :)

Friends - Ja, det kan ju knappt vara en enda som inte har tittat på Friends någon gång i sitt liv? :) Detta är en serie som man kan titta på när som helst och som alltid får en på bättre humör. Roligt, sarkastisk och sjukt bra! Finns inte så mycket mer att säga liksom. :)

Desperate Housewives - En riktigt rolig serie som handlar om ett gäng medelålderskvinnor som försöker lista ut mysteriet om självmordet på deras döda vännina Mary. Allt detta sätter igång mer och mer och snart är hela grannskapet innvolverat. Det verkar som om alla har hemligheter att dölja och ingen vet inte riktigt vem dom kan lita på. 
Som sagt så tycker jag att även den här serien är superrolig. Den finns roliga intriger och bråk och serien är bra upplagd med en berättarröst från den döde vännen Mary. Helt enkelt en kul och underhållande serie! :)

Är det någon av er som brukar titta på någon av dom här serierna? Har ni några personliga favoritserier som ni skulle kunna tipsa om? :)

PS:// Jag brukar titta på serier på swefilmer.com. :)
Hanna

Åhh Grey's Anatomy I love it! :D Kollar på flera av dem serierna du tog upp, Friends, Cougar Town, The big bang theory :D Förutom dem så är mina favoriter Bones, Private Practice & Fringe! Älskar tv serier :D

2013-03-25 @ 12:44:20
URL: http://hannnafoto.blogg.se
Anonym

Du har ju glömt Revenge!

2013-03-25 @ 12:47:19
Y A S M I N E

Å, greys är min favorit också! Började kolla på den för några veckor sedan och är redan inne på säsong 7. Haha

2013-03-25 @ 13:48:57
URL: http://medy.blogg.se
Emelie

Jag brukar kolla på the big Bang Theory speciellt för jag verkligen avgudar sheldon & han passar så bra när humöret är dåligt &
Man verkligen måste få skratta!! Annars är min favorit hart of dixie :)

2013-03-25 @ 14:13:08
URL: http://drunknight.blogg.se
Tilda

Min absoluta favorit är Glee ♥ så sjukt bäst! Annars gillar jag Pretty Little Liars och Gossip Girl ;D

2013-03-25 @ 15:17:08
URL: http://ponnikanin.blogg.se
Moa

Det händer ibland att jag kollar på Once Upon A Time, lite tråkigt när jag tänker efter att jag inte kollar oftare på det.
Men annars brukar jag kolla på The Vampire Diaries och Gossip girl :)

2013-03-25 @ 16:13:19
URL: http://saom.blogg.se
Anonym

Åh vad bra att du gjorde ett sånt här inlägg ! Behövde det. ASSÅ JAG MÅSTE BARA TIPSA OM SUBURGATORY!! Du måste se det ! Efter 2 avsnitt är du fast! De första avsnittet kommer nig könnas ganska värdelöst men man måste liksom komma in i den på nå vis ! Jag fastnade ! nu har jag sett alla på säson1 hittar inte säson 2 :(

2013-03-25 @ 16:14:06
Gabriella

Åh du måste kolla Pretty Little Liars!! Seriöst bästa serien som finns, tycker jag haha! Du kanske tycker annat, men rekommenderar den verkligen! Puss. :)

2013-03-25 @ 16:18:54
Becka :)

Grey's Antomy är min favo serie oxå men kollar även på Vänner just nu är på säsong 5 :D Big Bang Theory är ju ox sjukt roligt ! Hoppas du blir frisk snart !

2013-03-25 @ 16:24:24
Sofia

VAMPIRE DIARIES! Seriöst Esmeralda, det måste du se! :)

2013-03-25 @ 16:56:24
URL: http://tsvphoto.blogspot.se
Melinda Johansson

jag brukar också titta på big bang thoery men det är typ den enda serien jag brukar kolla på:)

2013-03-25 @ 17:51:43
URL: http://melindajohanssonn.blogg.se/
Matilda

Jag håller med dig! Friends, Grey's och Big Bang är hur bra som helst men jag tyckte du glömde 2 1/2 män ;) !
Håller med om att du verkligen borde ge Vampire Diaries en chans ;)

2013-03-25 @ 18:21:29
URL: http://hultmatildaa.blogg.se
Anonym

Jag älskar 90210 och jag brukade kolla på swefilmer men där fanns ju bara säsong 1 och 2 så dom andra säsongerna kollar jag på http://quickstream.org/category/0-9/90210/ men där funkar inte vissa avsnitt så då kollar jag på www.cucirca.com. Men tyvärr så är ingen av dom sidorna med svensk text men det är inte jätte svårt att förstå iallafall. Sen måste jag också tipsa om en sjukt bra serie " Pretty Little Liars " som jag är säker på att du har hört talas om.

2013-03-25 @ 18:47:52
Malin Bengtsson

Hollywood heights!! :)

2013-03-25 @ 20:31:04
URL: http://mauolin.blogg.se/
Cecilia T

Pretty little liars och Teen Wolf är två av mina favoritserier :D

2013-03-25 @ 21:56:33
Alma

Kollar, tro det eller ej, inte på någon av dessa serierna! Är nog mer av en filmnörd, men sedan finns det två serier jag faktiskt följer slaviskt (typ).
Downton Abbey och Mr. Selfridge heter dom, jättebra brittiska dramaserier som utspelar sig under den första halvan av 1900-talet :)

2013-03-26 @ 07:16:13
URL: http://photoab.blogg.se/
Linnea Lönnberg

om du gillar greys så rekommenderar jag verkligen Private Practice!! Sjukt bra serie där Addison är med och jobbar på en privat klinik i LA :-)

2013-03-26 @ 08:44:07
URL: http://lonkanlinnea.blogg.se/
k.d

du mååååste se pretty little liars! :D

2013-03-26 @ 11:14:33
URL: http://karsing.blogg.se
aalicebossa❤

ÅÅÅH arrow är jättebra!! :')

2013-03-26 @ 21:20:37
URL: http://aalicebossa.blogg.se
Becka [fotoblogg]

Åh, Vänner. ♥

2013-03-28 @ 14:08:09
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Mikaela

gillar mest gamla serier (typ freaks & geeks, My so-called life osv) men big bang theory är en riktig favorit! Och BBCs Sherlock!

2013-03-28 @ 16:27:27
Mathilda

Bones, Doctor Who, Supernatural, New Girl !! <3 När ses vi nästa gång?

2013-03-28 @ 17:50:01
URL: http://rabbitheart.webblogg.se
Amanda Cleréus

Serier är underbara! Just nu tittar jag bara på en: Pretty Little Liars (sjuuukt bra) men jag ska börja se fler, så nu fick jag massa bra tips! :)

2013-03-30 @ 17:36:38
URL: http://amandaclereus.blo.gg/
Felicia

Alltså Grey's och Desperate Housewifes är så himla bäst!!!! Annars tittar jag på Pretty little liars, The Carrie diaries och Dowton abbey. De är alla bra men att slå Grey's och Desperate Housewifes går bara inte!

2013-03-30 @ 20:59:31
URL: http://feliciaasj.blogg.se
Frida Lindqvist

(Haha sen kommentar, blir lätt så när man läser allt genom Bloglovin' och bunkrar upp med inlägg som man inte hinner läsa xD)

Åh, älskade älskade Grey's Anatomy, klart bästa serien någonsin! Var förresten en dokumentär om Patrick Dempsey idag på femman! ;)

2013-04-01 @ 19:16:08
URL: http://fridazlindqvist.blogg.se/
andrea

Pretty little liars,The O.C,revenge,the walking dead,spartacus. dom serierna kan du kolla om du inte sett dom,supper bra allihopa,blandade genrer på dom,men alla är kanon braa! är helt fast i dom! har sett the o.c lätt 4 gånger,tröttnar aldrig! lika bra varje gång! tack för tips på serier ,du beskrev alla super bra,vart sugen på se alla samtidigt,(dom jag inte sätt av dom du nämnde då!)

2013-04-07 @ 23:07:51
URL: http://andreaaaa.devote.se
amanda03

New girl, pretty little liars och gossip girl!!!! Ni måste verkligen se dom!! :)

2013-04-20 @ 20:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback