The typical egopics

2013-04-22 | 18:46:58
Canon EOS 600D | Canon EF-S 18-55 | 1/25 sek | F3.5 | ISO-400 | Photoshop CS6

Några snabba tips till den som vill ta dom absolut ultimata egobilderna:
• Vänd kameran mot dig. En fördel är ifall kameran har en vinklingsbar skärm så att du ser vad du egentligen sysslar med.
• Håll kameran i båda händerna utsträckta i lagom höjd med huvudet. Detta är ett väldigt viktigt moment då detta gör att du får väldigt sälliknande och attraktiva armar.
• Brassa på med alla poser du kan och känner till!

Tips på poser:
• Den oskyldiga hej-här-sitter-lilla-jag-och-gömmer-mig-bakom-mitt-hår-för-jag-är-så-fancy-posen, den går alltid hem.
• Den där lagom flirtiga posen med munnen på vid gavel (obs obs obs, med risk för att se ut som en ihopskrynklad anka eller en sköldpadda med magknip!).
• Dra till med ett grumpyface. Ja, bara för att liksom.
• Titta djupt in i kameran och öppna munnen i ett litet halvlamt "l-e-e-n-d-e". Just den här posen är väldigt inne just nu har jag märkt. Kan förstärkas om man lägger huvudet på sne lite sådär supergulligull.

Neeeeeeej men skämt åsido... Såhär ↑ har jag sett ut idag. Kan ju tala om att mitt hår inte var lika rakt längre när jag kom hem efter att ha kollat på träningen ute i regnet. Just nu ser jag ut ungefär såhär i håret istället. Ja ja, det är väl smällar man får ta antar jag, haha... :) 

Nu ska jag lyssna på musik och läsa igenom massa blogga som jag har missat under helgen. Sen framåt kvällen så blir det tidig sänggång, sjukt trött är vad jag är!

PS://Och bara så att det inte blir några onödiga missförstånd så hoppas jag att ni förstår att min lilla egopic-tutorial inte var seriös på något sätt och vis. Eller nåt... 
Lisa - Foto & vardag

Nej men hallå snygging! Perfekta tips där också! ;D

2013-04-22 @ 19:28:33
URL: http://lisasmedberg.blogg.se
Laura

hahahhahahaha, åh vilken klockren tutorial, den ska jag inte glömma!

2013-04-22 @ 20:21:03
URL: http://fancyphotography.blogg.se
Elsa

Ville bara säga att du har fett fin hy och jag undrar vad du gör för att hålla den snygg och finn fri..?

Svar: Men åh, tack ska du ha! Jag gör ingenting speciellt med min hy. Jag använder i princip inget smink överhuvudtaget och jag tvättar och smörjer in ansiktet varje dag. Typ så. :)
Esmeralda Edenberg

2013-04-23 @ 21:51:14
alma

haha åh va söt du är! älskar din hårfärg!

2013-04-24 @ 19:52:20
URL: http://almawiola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback