Glasögonorm nästa?

2012-10-01 | 13:24:29
Canon EOS 600D | Canon EF 50/1.8 II

Tjena hej på er!
Min skoldag bestod av två ynka lektioner från 9:20 till 11:25, skönare måndag får man ju leta efter! 

Om cirkus en timme så ska jag ner till optikern för att kolla synen. OH MAH GAAARD!! Nej men ärligt talat så vet jag redan att jag har dålig syn, så är det bara. Den här undersökningen kommer nog bara bli en bekräftelse på det liksom. Det ska bli skönt att i såna fall få någonting gjort åt min dåliga syn för det är ett rent helvete att leva i någon sorts dimma hela tiden, haha! 

Men jag tänker då bestämt använda linser! Glasögon är superfint, helt klart, men verkligen inte på mig! Så nej, linser får det bli ifall ni frågar mig. :) Meeeeeen jag tycker det verkar liiiite läskigt med linser också, hehe... :3
Är det någon av er som har linser? Är det inte läskigt? Obehagligt? :3

Efter besöket hos optikern så drar jag på fotbollsträning, så vi får se ifall vi hörs senare idag eller inte.
Ha det nice! :)
Sandra

Jag använder linser och bara man hittar rätt modell på linserna så märks det inte att man har linser! :) Sen är det ju inte alla som kan ha linser eftersom att ingen modell passar just dom. Jag hade jätte lätt att hitta rätt modell till mig men det finns dom som får prova hur många par som helst! Bara inte linserna skaver eller känns i ögonen så passar dom! :)

Kram, Sandra

2012-10-01 @ 13:56:19
URL: http://sandraoutinen.blogg.se
Nadja

Super fina bilder du tar :D
Jag har linser och det är mycket mycket skönare än glasögon!
Ha det bra! :D

2012-10-01 @ 14:10:23
URL: http://naadjaasirvio.blogg.se
Filippa

Jag har linser och de fungerar bra, ibland gör de lite smått ont i några sekunder. Eller, ont kan jag inte kalla de. Obehagligt, annorlunda.

Jo, förresten! En fråga. Hur får du ögon sådär fina på bild? Redigerar du de? Speciellt filter/lins? Du har otroligt fina ögon!

Svar: Ah okej, man får nog räkna med att det känns lite annorlunda och obehagligt i början... :]
Jag gör inget speciellt med ögonen på mina bilder. Oftast så skärper jag bara upp dom liiiite lite grann, men inte mer än så. :) Sätter man fokus på ögonen när man tar bilden så blir ögonen skarpa! :) Åh, tack ska du ha, haha! :3
Esmeralda Edenberg

2012-10-01 @ 14:42:45
URL: http://fhro.blogg.se
elin

Jag har linser och det är obehagligt och jobbigt, i en timme hos optikern fick jag försöka få in linsern på ENA ögat, så det är verkligen svårt och man ska vara försiktig:)

2012-10-01 @ 14:44:24
URL: http://eliiinengman.blogg.se
Sofia

Jag har linser och har haft i typ 6 år. I början är det lite krångligt och kan ta lite tid att få i dom, men när man väl kommit in i det är det skitenkelt och smidigt! :)

2012-10-01 @ 17:07:18
URL: http://tsvphoto.blogspot.com
Julia

Jag har linser ibland och tycker inte alls att det är jobbigt. Ganska skönt att slippa tänka på att glasögonen kan gå sönder, tex på idrotten i skolan och när jag rider! :)

2012-10-01 @ 19:54:30
URL: http://hundenturbo.blogg.se
Ebba

Hej!
Jag älskar din blogg och dina bilder, dem är verkligen jättefina! Jag har fotat ett tag med en digitalkamera och har nu tänkt köpa en systemkamera. Jag tycker att modellen Canon EOS 600D verkar vara bra och har sett att du har en sådan. Är det en bra kamera och kan du rekommendera den även för den som inte har fotat så mycket med systemkamera?

Linser är jättebra! Jag tyckte det var jätteläskigt första gångerna och det tog typ en timme att sätta in dem, men när dem väl var inne kändes det ingenting. Sedan efter typ två månader var dt inga problem alls, och det är mycket skönare än glasögon!


Svar: Hej du! Åh vad glad jag blir, gud vad roligt att du tycker om det jag håller på med! :') Ja, 600D är verkligen en superbra kamera, inte för svår eller så utan ganska enkel att lära sig ifall man är lite mer nybörjare! :)

Ja, det kommer nog kännas lite konstigt och ovant i början, men jag hoppas att jag vänjer mig tillslut, haha! :3
Esmeralda Edenberg

2012-10-01 @ 21:04:45
URL: http://smartiesnmnms.blogspot.se
Olivia

Jag har lins till ena ögat för jag ser bra med det andra.. i början var det jättesvårt/jobbigt men nu är det lätt att få in dom och ta ut dom.. säger samma sak som du, glasögon är fint på vissa, men inte på mig hehe ;)

2012-10-03 @ 18:56:52
URL: http://www.oliviaosarah.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback