Analog kamera

2012-03-10 | 17:24:41


Canon EOS 600D | Canon EF 50/1.8 II

Titta vad jag fyndade idag! En alldeles underbar analog kamera för endast en hundring och en femtiolapp! Snacka om att jag blev glad när jag hittade den i våran lilla, fullproppade secondhand affär vi har här i staden! Har letat efter en sån här gammal och analog kamera hur länge som helst nu! Jag tycker det är så gulligt att man kan fälla ihop den till en liten väska, haha! :)

Kameran är av märket Ernemann Dresden och dom här kamerorna gjordes mellan 1899 till 1926, alltså är den riktigt gammal. Det ska nog kunna gå att ta någon bild med den också, bara man får tag på ett speciellt fotopapper. Jag ska se om jag kan hitta något sådant, men annars är den ju till för att ha som prydnad! :)

Så nu har den intagit sin rätta plats i bokhyllan! Åh vad jag tycker om den! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback