Big Ben in a puddle of water

2012-06-03 | 14:46:57

Canon EOS 600D | Canon EF 50/1.8 II
Ännu en bild från igår.


Vädret ser ungefär exakt likadant ut som igår. Regn och rusk är det vi får stå ut med just nu. Men solen lyckades faktiskt tränga sig igenom det tjocka molntäcket för en stund sedan, men strålarna försvann lika snabbt som dom kom. Hoppas verkligen att vädret blir bättre tills i morgon, för då ska vi ut och paddla och övernatta i skogen någonstans med klassen. Visst, man dör inte av lite (eller ja, ganska mycket) regn, men det skulle ju såklart vara roligast ifall det var varmt och soligt ute! :) Inte så troligt att vädret ställer om på bara en dag, men hoppet är det sista som överger en, så man vet ju aldrig! ;)

Så idag har jag varit och handlat och packat inför i morgon. Kommer nog bli as roligt att vara ute och paddla med alla fina i klassen! :) Jag vågar dock inte ta med kameran, eftersom att vi ska ha all packning i kanoterna så vågar jag inte chansa ifall kameran skulle råka drutta i. Men mobilen följer med, så jag kommer nog ha några bilder att bjuda på när jag kommer hem i alla fall! ;) Om inte annat så ska jag försöka uppdatera lite grann på Instagram under morgondagen och kvällen. Där kallar jag mig för esmeeden, så ni som känner för det får jättegärna följa mig! :D Annars kommer det nog som sagt upp mobilbilder här på bloggen ändå. :)

Nu ska jag packa det sista och sen får jag se vad jag hittar på! :)

Ha det fint!
Alma

Åh, FY FAN, när jag paddlade med klassen och övernattade i skogen i början på åttan, var det ett jävla helvete kan jag säga xD Vi paddlade på en jättelång sjö i MOTVIND hela dagen (+ösregn) och sedan stannade vi på ett ställe och åt kalla köttbulla och hård pasta... sedan bestämde dom att vi visst inte kunde sova där (som var vår första nödlösning, vi skulle paddla mycket längre egentligen) för då kunde inte bussen hämta oss. Så vi fick ut med alla kanoter igen I MÖRKRET och paddla en bit till. Sedan skulle alla kanoter upp på land och sedan skulle vi ränna runt efter presenningarna och repen till vindskyddet... det var ju lättare sagt än gjort när det var becksvart och allt var blött och kallt... Haha. Vi fick igång en eld och lagt ut våra liggunderlag i vindskyddet och det var väl det bästa sen, att sova. När vi hade kommit under tak och så var det helt okej faktiskt! Trots att allt var blött ;) Menmen, jag hoppas ni får bättre väder än oss, för vi i min klass minns våran kanotresa som ett helvete, haha! Lycka till <3

2012-06-03 @ 15:39:52
URL: http://photoab.blogg.se/
Liborius

gillar bilden:)

vad tycker du om dagens look?<3

2012-06-03 @ 19:16:16
URL: http://liborius.blogg.se/
Malin

Jättefin och häftig bild!! :)

2012-06-03 @ 20:56:45
URL: http://summershadow.blogg.se/
Felicia Johansson

Vad kul att du gillar den, tack så mycket! :)

2012-06-03 @ 23:32:57
URL: http://feliciavendela.webblogg.se/
Mathilda ♥

Älskar bilden, helt fantastiskt! :D

2012-06-04 @ 21:16:55
URL: http://grahnforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback