100 följare = frågestund och vlogg!

2012-06-26 | 11:11:47

Canon EOS 600D | Canon EF 50/1.8 II

Igår kväll fick jag min 100:de följare på Bloglovin! Tusen tack alla tappra läsare, ni anar inte hur glad jag blir! :') Hundra följare är liksom ingenting jämfört med andra bloggare, men för min lilla blogg så betyder det hur mycket som helst! Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för mig... eller nåt sånt, haha! :')

För att fira det här lite grann så tänkte jag hålla en frågestund där jag svarar på frågorna i ett videoinlägg! Eftersom att det som sagt har kommit hit några nya läsare så kanske det är någonting ni undrar över och ni har ni alltså chansen att fråga! :) Blir det väldans massa frågor så delar jag nog upp det i ett videoinlägg och i ett vanligt inlägg. Blir det nästan inga frågor alls så svarar jag bara i ett vanligt inlägg. Men det ska nog inte vara några problem med det här, ni brukar vara super bra på att ställa frågor! :D

Fråga allt mellan himmel och jord så fixar jag ihop en video när det har kommit in ett gäng frågor! Vi kan väl säga om en vecka eller så, så har ni massor med tid att klura ut roliga frågor, haha! :]

Oj oj oj, jag kommer sååå ångra att jag lovat er det här, haha... Min första videoblogg, shit vad läskigt!
 Men äh, det blir as kul! :)
TUTA OCH KÖR BARA, IN MED FRÅGOR! :D

Anonym

Vilket objektiv tycker du är bäst som du äger? Och rekomenderar du alla?

2012-06-26 @ 11:46:29
Anonym

Förut tog du ett kort på en snigel och sen är det suddigt runt hela den, men en spår rakt över, knäpper du så? eller redigerar du så att det blir så??? kram<3

2012-06-26 @ 11:48:12
Anonym

Skulle inte du kunna knäppa några bilder med KIT objektivet? Skulle vara kul att se vad du får för bilder med det? :D Och vilket objektiv tycker du är minde bra och mera bra som du har?

2012-06-26 @ 11:49:58
Ella

Vad var det som gjorde att du började fota med mer "professionella" saker?

Varför började du blogga?

Varför började du fota?

Har du något annat syskon än din bror?

Bråkar du någonsin med din bror?;) ni verkar vara så snälla mot varandra:)

Läser du bloggar? Isånnafall vilka?

Lyssnar du på one direction? Om inte varför?;)

Vilken låt lyssnar du mest på nu?

Vilken mobil har du? Tycker du att den är bra?

Vilken musik stil gillar du?

Vad vill du bli förutom fotograf eller fotbollsproffs?

Hur många dagar i veckan tränar du fotboll?

Vad är ditt favorit spel på mobilen?

Vad är ditt favorit spel (spelbräde)?

Vad är din favorit App på din mobil?

Favorit film?

Favorit låt?

Vill verkligen att du ska göra en videoblogg:) så jag ställer många frågor, så nu kommer lite This or That:)
Hallon/jordgubbar
Justin bieber/ One direction
Mörk choklad/ vit choklad

Du är verkligen SUPER DUKTIG på att fota och det ska du fortsätta med! Lycka till i framtiden!


2012-06-26 @ 12:06:47
Alma

Favorit...
bloggar?
färg?
djur?
mat?
film?
bok?
stad?
plats?
sak?
:3

2012-06-26 @ 12:08:39
URL: http://photoab.blogg.se/
Becka

1. favorit motiv att fotografera?
2. vad vill du bli när du blir äldre?
3. vad använder du för kameror?
4. favorit film?
5. favorit tv-serie?
6. gillar du choklad?
7. vad har du för intressen förutom att fotografera och fotboll?
8. är du blyg när du träffar nya människor?

kram kram :)

2012-06-26 @ 12:35:51
URL: http://beckaaaalne.blogg.se
Wilma

Om du bara fick använda ett objektiv vilket skulle de vara då?
Kan du berätta lite mer om slutar tiden, fattar aldrig vad betyder?
Vilket gymnasium skulle du vilja gå om du inte fick välja nånting med fotboll eller media inriktning?
Säg nånting negativt om din kamera? (väldigt konstig fråga..)
Kan du visa före och efter du har redigerat en bild?
Btw tack för enormt inspirerande blogg och du är så vacker mer självporträtt! :)

2012-06-26 @ 13:00:02
Felicia

Vad ska man tänka på när man fotar landskaps och natur bilder? Mina landskaps bilder blir ofta väldigt "platta", hur undviker jag det?:)

2012-06-26 @ 13:01:02
URL: http://feliciaasj.blogg.se
Agnes

1. vilket objektiv rekommenderar du till en nybörjare som mest fottar spontana bilder, porträtt och natur?

2. vad är ditt bästa foto-knep?

3. Vad har du för photoshop? och vad kosta det?

4. om du fick välja 1 ända objektiv vilket skulle du då välja av dem du har?

Hehe, det var allt! (;

2012-06-26 @ 13:04:29
URL: http://agnesmiiranda.blogg.se
Becka [fotoblogg]

Vilka är dina favoritfotobloggar? & skulle du kunna visa hur du tar dina bilder eller något sådant? :D
& stort grattis till 100 följare!! :D

2012-06-26 @ 13:42:14
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Julia

Vad tycker du mest om att fotografera? Kan du ge lite knep för att få bra poträttbilder?

2012-06-26 @ 14:21:01
URL: http://rymdfarkost.devote.se
Ida

Varför är du inte i stallet eller fotar hästar längre? ;)

2012-06-26 @ 17:45:04
Ellen

redigerar du dina bilder i något annat program än i photoshop? i så fall vilket/vilka? :)

2012-06-26 @ 18:01:44
URL: http://jonssonelleen.blogg.se
Sandra

Hade inte du kunnat beskriva ditt Tokina objektiv? :)

Är det värt att köpa?

Skulle du rekomendera det?

Kan du lägga ut en bild som du har tagit utan att du har redigerat den
och sen en när du har redigerat bilden? Alltså när du har fotat med det objektivet? :)

2012-06-26 @ 19:44:53
Jonatan

Dina foton är nog dom bästa jag har sett! :)
Men till frågan... vad fick dig att börja fotografera? :)

2012-06-26 @ 21:08:04
URL: http://jonatansjoholm.blogg.se
Alexandra

Vad siktar du på inom fotografering? Alltså vill du jobba med det eller bara ha det som hobby?
Hur lärde du dig allt om fotografering?
Vad är det roligaste med att fotografera?
Vad är det roligaste med fotbollen?
Vad fick dig att börja blogga?

Totalälskar din blogg och dina bilder, du är grymt duktig! :)♥

2012-06-26 @ 21:50:55
URL: http://alexandraec.blogg.se/
Frida

Jag kollade på kategorin hästar nu och såg att du haft egen häst? Eller? Haha visste inte att du var hästtjej, trodde du bara spelade fotboll! ^^ Men vad jag också förstod så var ni tvungna att ta bort honom, så tråkigt! :'( Men iaf så hör man ju inte så mycket om honom på bloggen nu så det skulle vara kul om du skrev och berättade lite om honom! :)

2012-06-26 @ 22:25:29
Anonym

Bert eller Sune? :D
(alltså Serierna/filmerna.. Tjejtjusarna;))

2012-06-26 @ 23:13:34
Lina

Har du haft en pojkvän? och varför bytte du skola`? <3

2012-06-27 @ 07:03:03
Amanda

Kan man "boka" att få fota porträttbilder med dig? :)

2012-06-27 @ 10:07:54
Anonym

Jag vill köpa ett macro objektiv till min Canon eos 600D. Vilken rekomenderar du? Är nybörjare och plånboken kanske inte tillåter det aaallra dyraste.. Men ;)

2012-06-27 @ 10:29:00
Hanna

Använder du Marcoobjekt? Eller vad använder du för objektiv?

2012-06-27 @ 21:10:35
Sanna

jag skulle vilja veta vad alla dina objektiv heter, men framför allt vad du har varje till för typ av fotografering, vilket som är bäst, och vilket du använder mest?
och så undrar jag vad man har en reflexskärm till och hur man använder den? :)

2012-06-28 @ 21:03:25
URL: http://almasannaperssons.blogg.se
agnes

Hje, jag undrar kunde inte du börja göra videos på typ "behind the scenes" så att man ser hur du gör med olika objektiv mm. ;)

2012-06-29 @ 15:16:03
Sara

Hur kan du få såå ooootroolliiggt grymma bilder?
Typ när du tar kort på vattendroppar så blir det såå grymt skarpt!
Redigerar du bilderna mycket, vad använder du för tillbehör till kameran?
kraaaam

2012-06-30 @ 11:20:50
URL: http://sarajosefin.blogg.se
jossan

Du tar så otroligt fina bilder!! Kan inte du visa någongång var du har för inställningar och vad du har när du knäpper bilder och hur du gör efter? typ filma? det skulle verkligen vara jätte kul!!! <3

2012-06-30 @ 13:40:35
Caroline

Vilken objektiv tycker du är bäst som du har? Om alla dina objektiv skulle ha gått sönder, okej det här låster konstigt men skulle du köpa samma som du har? Ångrar du att du köpte något objektiv som du har?

2012-06-30 @ 13:43:27
Emma

Världens bästa blogg, jag vill flrnya min kamera väska lite, jag har bara canon 600d och kitobjektivet, men vill ha nått '' övrigt '' och sen ett objektiv, vad tycker du jag ska köpa som första hand?

2012-06-30 @ 13:46:45
Ida

Kan du ge lite fototips eller göra en fotoskola? Är Canon EF 50/1.8 II värt sitt pris och rekommenderar du det?

2012-07-01 @ 00:31:07
Anonym

Tänkte köpa ett Hoya Star-Six filter men vet inte vilket objektiv jag ska köpa tillså jag undrar vad du föredrar? Jag har kitobjektivet och ett canon ef-s 55-250mm f/4-5,6 IS II som båda två är 58mm och sen tänkte jag köpa ett canon EF 50/1,8 II som är 52.

2012-07-01 @ 00:59:19
Johanna

Skulle inte du kunna skaffa på din blogg som nevnarien har? Och kanske fimla/visa/fota eller något hur du tar dina bilder bakifrån så man ser hur du gör? och sen hur du gör efter, som redigering? Skulle vara jätte kul iallafall. Du tar sånna otroliga fina bilder, försätt med det! :) du kommer bli en mäster fotograf :D

2012-07-01 @ 12:09:22
Jennifer

Du är så otroligt duktig på att fota!!! Kan inte du på din blogg skapa massa tips om landskaps bilder, självporträtt, porträtt, marco, och ja allt sånt dära, och göra något klipp hur du tar sånna bilder? Och du har väl reflexskärmar? Hur ska man använda dom och vart ska man ha det och vad ska dom hjälpa till? Kan inte du lägga ut några oredigerade bilder på din blogg? skulle va kul att se! Kan inte du visa hur ditt rum ser ut? Hur får du svart/vita bilder så ljusa? KRAM

2012-07-01 @ 12:14:19
sandra

Hur fotade du blixtrarna? Jag försökte själv fota men resultatet blev inget vidare :/ Vilka inställningar hade du på och hur gjorde du? Knäppte du kort tills du fånga en? Snälla berätta :(

2012-07-04 @ 20:18:33
vilma

Hur fotar man vattendroppar? Du hade fotat typ vatten som var grönt och att det flög upp en vattendroppe från vattnet hur gjorde du då? :)

2012-07-04 @ 21:40:34
URL: http://vilmaspicture.blogg.se
Hanna

Har du något tips på hur man kan få bra makrobilder, utan makroobjektiv?

2012-07-04 @ 21:55:49
URL: http://jazzia.blogg.se
Ella

Hej! Jag undrar om du skulle kunna skriva några fototips i ett inlägg eller typ filma hur du fotar m.m? :)

2012-07-04 @ 22:14:22
victoria

Vad gör du helst på en söndag?

2012-07-04 @ 22:49:55
Therese

hej ! du har en grymt snygg blogg!
hur lärde du dig att göra sånt här ? att fixa allt till bloggen själv ?
skulle vilja mig blogg hade denna '' mallen ''
men kan ej sånt så ... :(
älskar att fota, men kan ingenting att blogg..
är bloggen ej fin är de ju ej så kul men men ..
du har inte några tips hur du lärde dig ?
eller du kan inte tänkas hjälpa ?
kram

2012-07-05 @ 19:51:42
URL: http://theresejansson.blogg.se
Mathilda

När började du fota?

Och vad är roligast att fota, tycker du?

2012-07-06 @ 11:10:10
thilda

Tycker du om ditt utseende? Vad tycker du om mest på din kropp? Hur lång och hur mycket väger du? Äter du bara nyttigt och sånt?

2012-07-07 @ 16:29:29
hannakindberg

Hej vad heter typsnitet du har på alla dina bilder, dvs de med ditt namn

2012-07-09 @ 16:18:05
URL: http://hannakindberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback