Inspirationskälla

2012-08-05 | 21:01:34

Som så många andra så är en av mina största inspirationskällor We Heart It. Det finns så sjukt många underbara, vackra, roliga och inspirerade bilder där. Det är nästan så att man blir alldeles tokig av allt fint, haha! :)

Bilderna här ovanför är några av mina senaste favoriter. Det finns så otroligt många bilder som jag skulle vilja visa er, men sen kom jag på att ni kan ju bara kika in på min We Heart It ifall ni vill se fler bilder som jag har ♥:at! :) Om ni vill så kan ni dessutom följa mig där. Jag går under namnet esmeeden, precis som på Instagram. Nu har jag dessutom skapat olika kategorier för alla olika bilder som jag ♥:ar. Några av mina personliga favoritkategorier är ₪ The beautiful side of the world ₪Damn, that's hot! ↓ och ≈ I am the ocean. I am the sea. There is a world inside of me. ≈ Det skulle vara superroligt ifall ni ville kolla in dom andra kategorierna eller kanske bara sufa runt på We Heart It! Ni kommer inte ångra er, det finns verkligen inspiration för allt och alla där! Det är bara att klicka här så kommer ni till min sida! :)

Är det någon av er som har We Heart It? Vad heter ni där i såna fall? :)
Felicia

Du borde skaffa tumblr också !:D

Svar: Jag gjorde faktiskt en tumblr igår men tog bort den nästan på en gång, haha! Orkar inte ladda upp och "like'a" så många bilder på så många olika ställen, hehe! :]
Esmeralda Edenberg

2012-08-05 @ 21:53:57
URL: http://feliciaasj.blogg.se
Alma

ÅH DEN DÖDSRELIKER-TATURERINGEN <3<3<3<3

2012-08-06 @ 07:54:14
URL: http://photoab.blogg.se/
Gunnel Bratt

Hej! Snubblade in på din hemsida då jag googlade en bild och fick se en så söt bearded collie. När jag kom in på din hemsida blev jag helt tagen. Av alla hemsidor jag besökt sen internet kom, är din den bästa. Vad duktig du är på att fotografera och utforma hemsidan! Saknar ord! Fick dessutom inspiration till att klippa ner min beardis kille (Ruffen 7 månader) som bara hatar när det fastnar skräp från skogen på magen :o).
Du kommer att gå långt! Min pappa var världsmästare (1976) i militär svartvit fotografering, så jag är hyfsad på att kolla på bilder! Du har talang! Ville bara skriva av mig :o).
Fortsätt med ditt fina arbete!!!

Bästa hälsningar
//Gunnel

Svar: Hej! Åh, herregud! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga! Tusen, tusen tack, du anar inte hur glad jag blev när jag läste din kommentar! Jag finner inga ord! :')
Ja, personligen tycker jag att Beardisar ser så mycket vackrare ut när dom är kortklippta, i alla fall när det gäller våran hund. :) Jag tittade in lite snabbt på din hemsida och såg att din lilla var en riktigt gosig en!

Men som sagt, tack så jättemycket för dom fina orden! Jag tror nog inte att det går att få bättre respons än så här! Tusen tack!!!

Ha det bra!
Esmeralda Edenberg

Becka [fotoblogg]

Åh älskar din We ♥ it-sida! Inspo! :D
Har ett konto, men förstår inte riktigt vad man ska göra :S Skulle du kunna förklara? ♥

Svar: Tack ska du ha! :DJaså, vad heter du på We heart it? :)
Det är egentligen inte så jättesvårt. Man kan söka på olika bilder och ifall man hittar någon min tycker om så är det bara att trycka på hjärtat så "gillar" man den bilden. Då kommer den komma upp i ditt flöde, alltså på din sida. Vill du följa någon så är det bara att gå in på någons We heart it sida och trycka på follow. Alltså det finns så himla mycket man kan förklara, men det lättaste är ifall du kikar runt och lär dig själv. :)
Esmeralda Edenberg

2012-08-06 @ 11:31:52
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Olivia

Jag älskar we heart it! Jag har ett konto och jag heter: olivia97

Jag följer dig där nu! :)

Svar: Ja, samma här! Åh vad roligt! Ska kika in på din också! ;)
Esmeralda Edenberg

2012-08-06 @ 14:09:01
Hanna

Verkar vara en bra insiprationskälla...:P

Jag har en fråga om objektiv: Vi har kitobjektivet som följde med kameran, samma som du har har jag läst, men jag skulle gärna vilja köpa Canon EF f/1,8. Mamma och pappa undrar varför jag ska lägga ner en 1000-lapp på ett standardobjektiv när vi redan har ett "jättebra" objektiv. Min fråga är alltså om det är värt att köpa etc?
Tacksam för svar :)

Svar: Det är det verkligen! :)
En tusenlapp för ett objektiv är så sjuuuukt billigt, och kitobjektivet är inte ens hälften så bra om man jämför med 50/1.8, ifall du frågar mig! :) Så ja, jag tycker verkligen att det är värt att köpa!
Esmeralda Edenberg

2012-08-06 @ 19:02:48
URL: http://jazzia.blogg.se
Lisa - Foto & vardag

ååååå alla bilder på din weheartit är heeeelt underbara, inspo 100000!
Din blogg är hur fin som helst desutom, en favorit! :D

2012-08-06 @ 22:53:34
URL: http://lisasmedberg.blogg.se
mary

Sjukt mysiga bilder , man får verkligen inspiration :)

2012-08-07 @ 00:14:09
URL: http://maryphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback