Textstilar

2011-08-15 | 09:04:08
Igår kväll satt jag och laddade ner några nya textstilar från dafont.com. Här nedan för ser ni några av dom + några av mina andra favoriter! :)



Om du också vill ladda ner nya textstilar till din datorn, så gör du såhär:
(Funkar i alla fall såhär på Windows 7)

♦1. Gå in på http://www.dafont.com/ och leta fram den text som du vill ladda ner.
Tryck på Download knappen som syns till höger om texten, den ni ser på bilden under.

♦2. När du klickat på Download så kommer det komma upp en fil längst ner på sidan, den som du ser är inringad på bilden under. När den har laddat klart, klicka på den filen.


♦3. När ni klickat på filen kommer det upp en ruta, den som är inringad med blått på bilden under.
Där ser ni eran fil. (1) Dubbelklicka på den, så kommer den andra rutan upp, den till vänster i bild. Där ser ni en knapp där det står Installera (2), klicka på den och installera textstilen.


♦4. Sen är det bara öppna Photoshop, Word, Gimp or whatever you have och börja skriva!

Svårare än så är det inte. :) Hoppas ni förstod allt, annars är det bara att fråga!
Alla textstilar på Dafont är gratis, så nu är det bara ladda ner för fulla muggar!

Ett litet tips så där på morgonkvisten. Nu är jag vrål hungrig, så nu ska jag ner och äta frukost!
Hejs!

NATALIE

Älskar Impact Bell! =:)

2011-08-15 @ 14:11:43
sofiiaa ♥

vart någonstans på dafont finns mary monroe script`? <3

vet du de ?

2011-08-18 @ 14:23:20
URL: http://kuungfiia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback