Questions & Answers

2013-08-15 | 11:25:21
Under helgen jag var i Rom så hade jag en liten frågestund där ni kunde ställa några snabba frågor. Tänkte alltså svara på dom i det här inlägget. Finns inte så mycket mer att säga om den saken, så jag kör igång på en gång. ;)

Vad vill du jobba som när du blir äldre? 
Jag vet inte riktigt exakt än, men jag vet att jag vill ut i världen och jobba med djur och natur. Och så kommer jag nog fortfarande att hålla på med fotograferingen. :)

Vad är ditt favoritklädesplagg?
Just nu är det nog den här tröjan från Gap som jag köpte i Rom.
 
Vilken linje ska du gå på Himmelstalundsgymnasiet? 
Jag ska gå Djurparkslinjen. :)

Var hästen Max din häst? Han du skrev om i det här inlägget.
Nej, han var inte min egna häst, utan jag tog bara hand om honom. Här kan ni läsa lite mer om det hela.

Vad är ditt drömresemål?
Helst av allt skulle jag vilja resa jorden runt, men just nu är det nog Australien, Brasilien (dit vi ska nästa sommar!!) och Indonesien som lockar mest.

Vad är din hund för ras? Han är så otroligt söt!
Benson är en Bearded Collie. Hihi, jag kan bara hålla med. :3

Hur skulle du utvärdera ditt macroobjektiv? För/nackdelar, fokus, kvalitet.
Jag har skrivit ett inlägg om mitt macroobjektiv förut och det hittar ni här. :)

Varför började du spela fotboll?
Jag har alltid älskat fotboll ända sen jag var pytteliten, så jag gick egentligen bara och längtade tills jag fyllde 7 år och fick börja i fotbollsskolan, haha. :)

Vad tycker du är roligast att fotografera? 
Oj, supersvårt att svara på! Men jag tror nog djur, natur och resefotografering är det allra roligaste. Sen är det självklart superfint att knäppa massor av spontana bilder och fånga fina minnen osv. :)

Hur många följare har du dagligen?
Jag antar att du menar hur många läsare jag har dagligen? :) Det beror på ganska mycket hur ofta jag bloggar och så, men runt 200-300 unika om dagen. 

Jag är från Helsingborg och jag undrar hur du hade det där när du var där på cup och vad du tycker om staden? 
Jag hann inte få se så mycket av liksom själva Helsingborg, men jag tycker att det verkar vara en supermysig stad där folk är snälla och trevliga! Himla härligt att det ligger precis vid havet. :)

Är du bra på fotboll? Såg att du kom med i distriktslaget men tackade nej.
Mitt själförtroende inom fotboll är väldigt ruttet rent ut sagt. Jag har väldigt höga krav på mig själv (oftast alldeles för höga) vilket gör att jag hela tiden blir besviken på mig själv. Jag kan nog inte säga att jag är dålig, men om jag är bra på fotboll får nog andra avgöra. Det är just dessa krav och prestationsångesten som gjorde att jag inte ville vara med i distriktslaget. Jag känner helt enkelt att det blir för mycket press, både från mig själv och från andra. En sak som är säker är att jag tyvärr verkligen inte spelar bra under press, haha...

Vad är ditt bästa fototips?
I det här inlägget har jag samlat alla mina bästa fototips. Ni kan också kolla in kategorin som heter just Fototips. Så kika in där. :)

När du var på Island, åkte du någon speciell resa med guide där då? Alltså med buss, bil m.m? Jag ska nämligen dit nästa sommar så tänkte om du har något att tipsa om?
Jag och min pappa hyrde en egen bil som vi bilade runt med. Innan resan bestämde vi hur och vart vi skulle åka. Så nej, vi hade ingen guide eller liknande. Jag tycker att vårat resesätt passade oss riktigt bra, för då kan man bestämma själv vart man ska åka och vart man ska stanna osv. Man blir liksom lite friare. :) Men det är ju såklart olika från person till person vilket sätt man föredrar. :)

Tycker du om autofokusen på ditt 50mm objektiv?
Den kunde helt klart vara bättre, men jag tycker den funkar i dom flesta fall. :)

Hur man kan få mer inspiration och bli lite mer kreativ när man fotar?
Jag försöker i alla fall inspireras av livet i sig. Det låter astöntigt, jag vet, men det som funkar bäst för mig är nog i alla fall att ge sig ut och se världen från annorlunda vinklar. Precis som många andra så finner jag även inspiration från bl.a Tumblr, We heart it och andra fotografer. 

Det var det! Hoppas ni blev nöjda med svaren och tveka inte att fråga om det är något annat ni undrar över. :)
 
Becka [fotoblogg]

åh så fina bilder. ♥

2013-08-15 @ 16:11:49
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Rebecca

du är så otroligt duktig!

2013-08-15 @ 18:07:31
URL: http://fettmedfoto.blogg.se
jessikaa - FOTO

mer bilder från island!!

2013-08-15 @ 21:54:54
URL: http://pphotographer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback