Skärgårdsvåfflan

2015-07-12 | 21:01:05

Igår var vi som sagt i Oxelösund för att hälsa på några vänner till familjen som nyss har flyttat dit
. Vi tog en jättemysig promenad längst vattnet och genom skogen till Skärgårdsvåfflan. Där finns det huuuur många goda våfflor som helst att välja mellan, både mat- och dessertvåfflor. Det var så himla svårt att bestämma sig för vad man skulle ta, särskilt när man dessutom kunde komponera sin alldeles egna våffla med runt 50 olika tillbehör att välja mellan. Det blev tillslut en våffla med skagenröra och räkor för min del och så delade jag även på en våffla med glass, jordgubbar, passionsfrukt och vitchoklad med mamma. Åh så gott det var! Om jag inte hade blivit så himla mätt så hade jag lätt kunnat få i mig ännu fler. Stället var dessutom hur mysigt som helst med havet precis intill. Superbra idé med ett våffelcafé såhär på sommaren!

Efter en promenad tillbaka till huset så började vi förbereda ännu mer mat och den här gången bestående av hemmagjord potatissallad och grillat. Till efterrätt blev det sedan marrängtårta och gud vad jag rullade fram efteråt. Men gott var det i alla fall!
JUNITJEJ

Våfflorna ser fantastiskt goda ut!

2015-07-12 @ 22:03:14
URL: http://www.junitjejen.se
Matilda

men det där såg ju faktiskt gudomligt gott ut!

2015-07-13 @ 20:10:34
URL: http://tildasofias.blogg.se
Rebecca Wahl

åh va fina bilder! och vilken mys dag!

2015-07-18 @ 23:45:55
URL: http://fettmedfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback