Lindahls kvarg

2015-02-24 | 19:13:33
Canon EOS 70D | Canon EF 50/1.8 II

Mitt sötsug är helt sjukt för tillfället. Jag skulle utan tvekan kunna trycka i mig en hel kladdkaka, smälla i mig en hel godispåse eller svepa en burk Nutella. Och ibland måste man ju bara få göra det också. Men det håller ju inte riktigt i längden, särskilt inte om man känner sånt här sötsug dagligen. Därför försöker jag komma på mindre onyttiga saker att äta för att stilla begäret. 

Idag köpte jag till exempel kvarg. Jag hade aldrig smakat det förut men hade hört att det skulle vara gott och att man kan kombinera det med så många olika saker. Därför köpte jag en burk vanlig kvarg och en med hallonsmak. När jag kom hem från skolan så gjorde jag alltså i ordning en skål med kvarg, granola och hallon. Och ska jag vara ärlig så var kvargen ingen höjdare... Smaken och så var det absolut inget fel på men konsistensen kändes lite sådär. Tillslut blev det så att jag i princip bara åt hallon och granola, haha! Känner att det hade varit mycket godare med vanlig naturell yoghurt istället. Så nej, det blir nog ingen kvargare av mig men kul att ha provat i alla fall. :)

Är det någon av er som har något superbra tips på vad man kan äta för lite mer nyttiga godsaker? :)
Elise

Naturell kvarg är verkligen ingen höjdare då den är väldigt "torr" i konsistensen, men - blanda med smaksatt kvarg så får du ändå i dig den. Smaksatt kvarg är inte exakt lika nyttig men men om man blandar blir det faktiskt hyfsat gott! Speciellt vaniljkvarg med vanlig kvarg och skivad banan, mums! Sen går det att blanda i fun light saft, för att få smak ;)... Jag har börjat baka lite nyttigt - kan tagga två supergoda recept i en annan kommentar....

2015-02-24 @ 22:22:21
Elise

jag har sjukt sötsug så försöker baka nyttigt istället, oftast blir det ju inte riktigt lika gott men dessa recept är sjukt bra! THE BEST HEALTHY CHOCOLATE BALLS (NUT-FREE) // NYTTIGA CHOKLADBOLLAR (NÖTFRIA)
https://www.bloglovin.com/blog/post/12352115/4198014554
Healthy snickers bars
https://www.bloglovin.com/blog/post/13342845/4176616932
Chokladbollarna smakar nästan exakt som vanliga och snickersen är faktiskt jättegoda! Alla som smakat har älskat dem!
dadlar är verkligen inte min grej men i dessa recepten fungerar det verkligen! :)

2015-02-24 @ 22:25:40
Anna

Jag brukar äta kvarg en en skål med mjölk i. Som man äter gröt alltså. Då blir det inte alls lika torrt. Sen kan jag ha allt från müsli till bär på. Det tycker jag är supergott :))

Sen brukar jag äta mörk choklad (med mint eller hallonsmak), nötter och russin. Fryst mango och frysta vindruvor är heaven och är nästan något jag föredrar framför godis ibland.

2015-02-25 @ 14:41:42
URL: http://gustavssonanna.blogg.se
sofie

Testa också kvarg för ett tag sedan och hade inte heller något emot smaken, men konsistensen gillade jag inte alls, så föredrar också yoghurt! Haha. Men ett tips är att kanske söka på recept på nyttig kladdkaka? Har aldrig testat själv men hört att det ska vara riktigt gott:)

2015-02-25 @ 16:32:34
Astrid

Jag äter naturell kvarg (med färska bär) men blandar ut med vatten för att få en fil-konsistens. SÅ mycket bättre!

2015-03-04 @ 11:06:02
URL: http://astrid.devote.se
Veronica

Jag rör ihop naturell kvarg med ovispad grädde, blir en mycket lenare konsistens och mildare smak, toppa med valfria frukter och bär = supergott :)

2015-03-04 @ 15:03:30
Tilde Wrangell

Lindahls kvarg - jordgubb är ju underbar :D typ vanlig jordgubbsyoghurt :)

2015-03-07 @ 19:08:39
URL: http://tiildew.webblogg.se/
Jenny

Jag tycker att all frukt (fast mest apelsin) stillar sötsuget bäst! Och med tanke på att apelsiner är nyttiga så är det ju inte dåligt heller!
Så tar man en apelsin eller annan frukt när man känner sig sötsugen så stillar man begäret, i alla fall för en stund, sen får man ta en annan frukt, eller dricka vatten eller så. Det är otroligt svårt att stå emot ett sötsug, fruktansvärt svårt.. För jag är precis lika som dig, socker framkallar ju ett beroende, tråkigt nog hehe ;)

2015-03-08 @ 22:59:53
URL: http://jennyemilssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback