Vi ses i oktober, New York

2015-08-12 | 14:41:56

Yes, igår bokade vi en resa till New York och ni anar inte vad pepp jag är! Vi kommer vara borta en vecka i oktober, under höstlovet för att vara mer exakt. Jag har aldrig varit i New York, USA eller ens på den halvan av jordklotet så det ska bli hur roligt som helst! Det ska bli riktigt kul att åka dit på hösten också då jag verkligen kan tänka mig hur fantastiskt fint Central Park kan vara i alla höstfärger. Det kommer bli väldigt mycket promenerande, shopping och upptäckter som jag ser fram emot så himla mycket! Ni vet ju redan hur galen jag är i att resa och nu ska vi äntligen iväg igen! Nedräkningen börjar redan nu, 72 dagar kvar... ;)

Är det några av er som har varit i New York? Låt höra, vad är era bästa New York-tips? :)
Louise

ÅH, vad roligt!! :D

2015-08-12 @ 16:21:38
URL: http://louisewellander.wordpress.com/
Ellen

Jag kom precis hem från min andra vistelse i New York. Det är en helt underbar stad och jag är säker på att du kommer få det helt fantastiskt!

Mitt främsta tips är att ta dig bort från de allt för turistiga områdena, det vill säga främst områdena runt times square och empire state building. Även om det absolut är saker att se, bör man enligt mig inte spendera allt för mycket tid där, när det finns så mycket annat kul att upptäcka! :)

Enligt mig handlar New York framförallt om de mysiga och otroligt olika områdena som finns. Om du gillar att bara gå runt i mysiga kvarter och kanske ta en lunch/fika på en mysig resturang och helt enkelt bara vara, rekommenderar jag att gå runt i områden som Soho, Greenwich Village och Brooklyn. Här är husen lägre, men stämningen mycket härligare än i midtown (enligt mig ;)). Sedan att bara strosa runt i Central Park är också otroligt mysigt!

Ett annat tips är "the high line". Det är en gammal järnväg som gjorts om till ett promenadstråk, verkligen supermysigt! Även Chelsea Market är något som jag tycker mycket om. Här finns kanske inte jättemycket att shoppa, men det är en upplevelse att bara gå in, och dessutom är restaurangerna där inne helt perfekta för en riktigt god lunch!

Nu blev det här en väldigt lång kommentar haha och då har jag inte ens nämnt i närheten av allt som jag tycker är värt att se! Men är säker på att du kommer få det awesome oavsett vad du väljer att göra, New York är verkligen så fantastiskt som man tror! :)

2015-08-12 @ 16:22:24
Erika Lauri

New York är toppen, Top of the rock ger magisk utsikt och kortare kötid än Empire state (speciellt om ni köper biljetter på internet i förväg), Central park så klart, High Line park och Brooklyn Bridge är några av mina favoriter. Sen all shopping säger bara Macy's :D

2015-08-12 @ 21:23:15
URL: http://erikalauri.blogg.se/
Matilda

Alltså ÅH så kul!

2015-08-12 @ 21:27:03
URL: http://skogsrusset.se
Ida

Åh gud vad härligt, New York verkar underbart. :) jag fråga hur du gör collagen? Vilken sida använder du?

2015-08-13 @ 22:21:43
URL: http://idalovisamaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback