Chocolate chip cookies

2014-09-15 | 10:43:00
Canon EOS 70D | Canon EF 50/1.8 II

Inför födelsedagsfirandet för Jonna och Kristin igår så bakade jag en hel hög med Choclate Chip Cookies som jag tog med mig. De blev verkligen supergoda! Inte så konstigt dock då detta är mina favoritkakor of all time. 
För er som är sugna på receptet kommer det här:

Ca. 20-25 kakor.
200 g rumsvarmt smör
3 dl farinsocker
2 ägg
1 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
200 g mörk choklad

• Sätt ugnen på 200°C.
• Rör ihop smöret och sockret tills det blir poröst.
• Rör sedan ner äggen, saltet, vaniljsockret och havregrynet.
• Blanda mjöl och bakpulvret för sig och rör sedan ner det i smeten.
• Grovhacka chokladen och rör ner den i smeten.
• Klicka ut smeten på en plåt (ca. 6-8 klickar/plåt).
• Grädda i mitten av ugnen i ca. 10 minuter.
• Låt kakorna kallna på ett galler eller liknande. 

Jag brukar sedan förvara kakorna i frysen, då blir de mycket godare! Jag gjorde dessutom dubbel sats igår så nu har vi massor av kakor på lager. Superduper!
Matilda

Men åh vad sugen jag blev på kakor nu, haha!

2014-09-15 @ 11:23:52
URL: http://skogsrusset.se
Födelsedagsbarnet nr 1

Dom var galet goda / Hon som sparade två kakor i smyg till sig själv :p

2014-09-15 @ 17:38:37
Amanda - fotobloggare

Hej! Jag har länge funderat på att skaffa mig ett macro objektiv eller ett telezoom objektiv, är du nöjd med ditt macro/ditt teleobjektiv? Rekommenderar du dem? Vilket av dem har du haft större nytta av hit tills?
Din blogg är jätte bra och du är så himla duktig på att fota! :)

2014-09-17 @ 06:55:28
URL: http://amandaphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback