2014 genom min Instagram

2014-12-30 | 16:10:51
esmeraldaedenberg @ Instagram

Det är helt galet att 2014 redan lider mot sitt slut. Alltså på riktigt, vart i hela helskotta tog det här året vägen? I och för sig brukar man ju säga att tiden går fort när man har roligt och det har jag verkligen haft i år! Bilderna ovanför kommer från min Instagram och är några av mina favoriter från året som gått.

Jag har träffat så himla många nya människor och gjort så sjukt mycket roliga saker! Sommaren var helt klart den bästa jag har varit med om då jag umgicks med fina människor i princip varje dag. Vi badade dag ut och dag in, hade grillkvällar till sent in på nätterna, var på Bråvalla, hade picknickar och övernattningar, festade och dansade tills fötterna värkte och allt där i mellan. Resan till Indonesien i oktober var oslagbar och åh vad jag längtar tillbaka! Jag hade dessutom min allra första praktik i djurparken och firade en helt underbar jul. Och detta är bara några få av alla dom fina sakerna jag har fått uppleva dom senaste 12 månaderna.

Förutom att ha umgåtts med min fina familj och mina underbara vänner så har jag även haft den stora turen att få ha min andra halva vid sidan om mig även detta år. Min kärlek till den grabben går inte att beskriva med ord. Är så himla lycklig att jag har honom!

Utan att överdriva så kan jag faktiskt säga att detta året har varit helt perfekt.
Även fast det självklart har uppkommit motgångar och riktigt jävla djupa dalar ibland så har allt annat ändå vägt upp detta. Jag är så himla lyckligt lottad som har så fina människor runt om mig som gör mitt liv så himla fint. Och inte minst tack till alla ER som läser och kommenterar min blogg, ni är underbara hela bunten!

Så nu lämnar jag 2014 bakom mig med fina minnen och en himla massa lycka i bagaget som jag tänker ta med mig till 2015. Låt oss göra nästa år minst lika bra som detta om inte ännu bättre!
Ellen

Hej!
Jag har två små frågor, dels hur du får bilderna så små och hur du får de att sitta så bra ihop i rader, jag har aldrig riktigt fattat hur man gör det, för mig blir allting bara i huller om buller, och sedan hur du lägger upp dina instagram bilder på bloggen, om du sparar de från internet eller om du liksom laddar över de från mobilen eller nåt sånt? Skulle nämligen kanske vilja göra något liknande på min blogg, och behöver då hjälp med att förstå dessa grejer! :)

Svar: Hejsan!Jag brukar alltid sätta ihop dom två och två i Photoshop innan jag laddar upp dom på bloggen, för annars blir det så himla rörigt för mig också, haha! Instagrambilderna laddar jag över från mobilen till datorn. :)
Esmeralda Edenberg

2015-01-02 @ 19:53:19
URL: http://www.bluetears.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback