Dan före dopparedan

2013-12-23 | 22:09:05
Canon EOS 600D | Canon EF-S 18-55/4-5,6

23 december och dan före dopparedan började på bästa tänkbara sätt genom att jag vaknade upp bredvid min fina. Vi tog en skön sovmorgon och fick bullar och mjölk som frukost på sängen. Runt lunch tog vi en liten sväng på stan och man märker verkligen att julen ligger i luften. Proppfullt med folk, julmusik i affärerna och julbelysning på torget. Så himla fint!

Mamma hämtade sedan upp mig för att åka och handla det sista inför morgondagen. Resten av dan före dopparedan har jag spenderat tillsammans med två utav dom bästa julfilmerna - Ensam Hemma och Polarexpressen. Vi såg Polarexpressen på bio dan före dopparedan för ungefär 9 år sen och sen dess har vi fortsatt på den traditionen. Jag har dessutom tjuvsmakat lite på den nygriljerade julskinkan och slagit in den absolut sista julklappen. Någon mer än jag som är taggad inför morgondagen? :)

Denna uppesittarkväll kommer jag och brodern min ägna åt tv-spel och kanske en och annan filmrulle. Det är så kvällen och natten innan julafton brukar se ut här hemma. Lite julmusik på det så blir det himla mysigt! :)

Även fast det kommer vara full rulle i morgon så ska jag nog hinna slänga in ett litet inlägg ändå!
Så vi hörs på julafton hörni! :)
 
Alma Bengtsson

alltså dör va söt bilden på vovvisen va!

2013-12-23 @ 22:47:50
URL: http://photoab.blogg.se/
Anonym

Vem var Loftfari? Hittade din blogg för att jag sökte på google bilder på "loftfari".

Jag har träffat en häst under en sommar som var på pricken lik den hästen som var på dina bilder- och han hette också Loftfari!

Tacksam för svar! (så kan jag berätta lite mer om mina relationer med honom, om det nu är samma häst!)

Svar: Hejsan!Den Loftfari som är på mina bilder är min kompis, systers häst. Bilden togs år 2010 och då stod han i Låttra som ligger utanför Katrineholm.

Jag vet inte om det säger det någonting, men det skulle ju vara himla häftigt om det är samma Loftfari, haha. :)

Ha det bra och god jul!
Esmeralda Edenberg

2013-12-24 @ 09:33:59
Judith

Du är ju helt grym på att fota!

2013-12-24 @ 18:45:43
Anonym

Det är mycket möjligt att det är samma Loftfari. Den Loftfari jag pratar om stod nämligen på sommarbete sommaren 2012 utanför Finspång. Något du känner till?

Dom är iallafall väldigt lika!

(Finspång och Katrineholm ligger ju inte jätte långt från varandra! :)

2013-12-25 @ 09:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback