Stjärnklart

2012-01-14 | 20:57:23

Canon EOS 600D | Canon Zoom Lens EF-S 18-55mm
Högra bilden är en bild jag tog ikväll och den vänstra är samma bild (som jag hoppas ni förstår, haha) fast med lite jox och sånt dit redigerat.


Det där trädet på bilden har ni sett förut och det kommer ni säkerligen få se många fler gånger, men jag hoppas ni överlever för det! ;) Såhär såg alltså kvällens solnedgång ut. Vintern är en ganska bra tid ändå, för då går solen ner så pass tidigt att solnedgången hamnar precis utanför mitt fönster! :)

Alldeles nyss försökte jag mig på att fota stjärnhimlen som var så fin ikväll. Fullt av stjärnor var det, men att få till någon bra bild på dom var lättare sagt än gjort. Vet på ett ungefär hur man ska göra, men detta var första gången jag provade på det själv, och det gick ju helt åt skogen kan man säga, haha! Sen får jag väl skylla på att stjärnorna försvann sakta men säkert när jag stod där på min balkong och frös ihjäl. Eller ja, stjärnorna försvann väl egentligen inte, det var väl moln som kom och skulle dumma sig för mig! Aja, får försöka igen någon annan stjärnklar natt, för detta är verkligen någonting jag måste och vill lära mig! :)

Någon som verkligen kan det där med att fota stjärnor är den här killen. Tycker verkligen ni borde klicka er in där, 'cause this dude is kinda awesome!

Men ja, om man inte kan få stjärnorna att fastna på bild så får man mixa ihop en egen stjärnbild. Som den ovan tillexempel! ;)
Emelie's Bilder.

GUD så fin header du har! riktigt fin! Du verkar väldigt kreativ och duktig på att fotografera! :)

2012-01-14 @ 23:05:53
URL: http://emeliesbilder.blogg.se/
Felicia

Super härlig bild^^ Nya headern är också super fin men hur har du uppdaterat så det är rätt på bloglovin? Följer man mig så ser man fortfarande en gammal header, fattar du haha?:)

2012-01-15 @ 17:19:20
URL: http://feliciaasj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback