Bilder och sånt från 2011

2012-01-02 | 20:23:39
Eftersom att alla andra gör sånna här sammanfattningar av det förra året så kan väl jag lika gärna vara så tuff och göra samma sak, haha! ;) Varning för långt inlägg, men det kanske finns någon där ute som orkar läsa och kommentera, så varför inte satsa, hoho?


När jag kollade igenom mappen från 2011 så märkte jag att jag knappt hade några bilder från Januari. Men jag fyllde i alla fall 14 år då och jag red fortfarande på Trolldal. Jag kom också på hur man skulle fota vattendroppar, haha! ;)



I Februari förra året var det mycket hästar som gällde. Började rida ganska mycket tillsammans med Alice på hennes islandshästar. Hade också en liten försenad födelsedagsfest, någonting som jag aldrig kommer glömma! :)



I Mars var vi med i en fotbollscup i Valla för dom som var ett år äldre än oss. Ändå lyckades vi ta oss till en andra plats och ett silver! Vi var också med i Lindö FF cup där vi tog hem ett brons, och det var liksom där som våran utvecklig tog fart. Ända sen dess har vi bara blivit bättre och bättre! Våren kom och jag fotade väldigt mycket natur och blombilder, hehe! Men om jag minns rätt så kom det ganska mycket snö strax där efter... Vi var också iväg och såg Linköping-Arsenal i damernas Champions League tillsammans med DFK. Det var helt awesome! :D Men så sjukt himla kallt! In förskaffade mig ett par vita Converse den här månaden, och dom följer fortfarande med mig. :)


April var lite av en otursmånad med tanke på att det var just här som jag skadade ledbandet i knät. I våran första träningsmatch för säsongen också, så kunde ju inte spela på över en månad. Fick alltså sitta på bänken när serien kickade igång, men vi kunde ju inte ha fått en bättre start! Vi vann nästan varenda match och vi var verkligen grymma! Det var väldigt varmt den här månaden också, och påskhelgen firades uppe i Täby. Där följde jag bl.a med Mathilda till hennes skötarhäst.


I Maj blev det riktigt varmt ute, rena rama sommarvärmen. Kommer ihåg att man kunde ligga ute och sola redan då! Den 27 maj fick jag min älskade 600D. ♥ Med i det paketet fanns det också ett stjärnfilter m.m. Vi hade prao dag i skolan i början av Maj och då följde jag med pappa och fotade fåglar tidigt, tidigt på morgonen. Tillbringade också mycket tid tillsammans med tjejen på bilden längst till vänster.



Den sjätte månaden, Juni, var väldigt händelserik. Vi fick sommarlov och Maja hade sin fest som var så sjukt kul! Någonting man aldrig kommer glömma! Något annnat som man alltid kommer komma ihåg var när vi åkte till Råsunda en varm försommar kväll för att se när Sveriga krossade Finland med 5-0 i EM kvalet. Vi hade avslutningsläger med laget i Lindö, och fy fan vad kul vi hade det! Herregud säger jag bara, något av det roligaste jag varit med om! Den här månaden kom också Sjöbergs ner till oss och vi gick på marknad och fotade i ett gammalt industriområde. Vi spelade också våran första oavgjorda match och jag upptäckte hur mycket jag gillade fototidningen Digitalfoto. Max blev också halt på båda frambenen i Juni och jag fick då veta att han inte hade så långt kvar...



Juli var en sjukt härlig månad! Vi spenderade vår mesta tid ute i sommerstugan på Väddö och Singö. Om man räknar bort det dåliga vädret så var den här sommaren toppen! Köpte också min fina HTC Sensation som idag är lite ringrostig med tanke på den stora sprickan i skärmen som den åstakommit, men ja... Följde med Granströms till Islandshäst SM, var iväg till Valla på födelsedagsfirande och fick några fina bilder på Emilio. Stack iväg till Stockholm över en dag och gick bl.a på Fotografiska. Det åts väldigt mycket jordgubbar också, haha! Släppte ut hästarna i sommarhagen och Max fick springa och ha det skönt sin sista tid. ♥



Kommer ihåg att det regnade sjuuuukt mycket i Augusti. Ändå hann jag bli riktigt brun, om man får skryta lite sådär, hehe... :3 Vi körde DM final i Oxelösund där vi torskade med 3-1 om jag inte minns helt fel. Näst bästa laget i Sörmland, det är någonting att vara stolta över tycker jag! :) Vi drog också iväg till Forward Cup, och fy fan vilka minnen man har därifrån alltså! Grymt kul var det, och vi lyckades ta oss till B-semifinal där vi spelade i världens oväder och förlorade med minsta mariginal mot några finnar. Men Augusti var ändå en av dom värsta månaderna i hela mitt liv... Samma dag som jag kom hem från cupen fick jag reda på att Max skulle få galoppera vidare redan nästa dag. Tror aldrig jag har gråtit så mycket som jag gjorde då. Min älskade vän, jag hoppas du har det bra, vart du än är! ♥



I September hände nästan inget speciellt alls. Det fortsatte att regna men jag fotade väldigt mycket ändå. Köpte också tre Harry Potter böcker och ett Dödsreliker halsband. ♥



Oktober blev en färgglad månad och jag fick till många fina höstbilder. Köpte mitt Canon EF 50/1.8 II då också, och jag är fortfarande lika kär i det objektivet alltså! Vi gick någon jobbig vandring i skolan och jag och Emrick tog massor av knäppa bilder på varandra. Vi kom också tvåa i serien efter en sjukt bra säsong! Sist men inte minst kom jag ju också trea med bilden med mannen på masten i en stor internationell fototävling!



November var väldigt grå och tråkig. Ändå hände det mycket saker. På bild lektionerna i skolan fick vi ta med oss kamerorna och fota. Jag var på Fotomässan i Stockholm och det var riktigt grymt! Tog några söta bilder på min söta hund. Praoade på K-kuriern där jag fick en hela sida som mina bilder med i tidningen! Vi var med i två fotbollscuper; en utomhus och en i futsal DM. Kan väl inte säga att vi spelade lysande precis, för det gjorde vi verkligen inte... Tillslut kom första advent och julpyntet kom fram.



December månad var såååå mysig! Hade världens julkänsla, verkligen ett perfekt avslut på året! Det ända som förstörde det hela var att snön försvann lika snabbt som den kom. Det blev i alla fall mycket julpynt och julbak. Gjorde mitt första fotojobb när jag fotade hunden Joey. Vi var också iväg och pussade på några Eurasier valpar. :3 Fotade även min lillebror med den nya reflexskärmen, och som ni ser på bilden med honom så var det riktigt varmt den dagen! Helt sjukt... Nyår firades som sagt i Täby!

Så ja, det var 2011 det. Förra året var underbart samtidigt som det var ett av dom värsta åren någonsin. Väldigt upp och ner hela tiden. Fotade dessutom över 20.000 bilder! Inte illa pinkat det inte! ;)
Men nu är vi inne på 2012 och siktar på att detta ska bli ett super år! :)

Hur har erat 2011 varit? Har ni gjort något ni aldrig kommer att glömma? Något hemskt eller underbart som har hänt er?
Mathilda

Vilken fin blogg du har! Och söt hund! Jag har också beardies :)

2012-01-05 @ 10:12:49
URL: http://mathildashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback