Night sky

2012-02-25 | 21:26:20

Canon EOS 600D | Canon EF-S 18:55mm

När vi var på väg hem från middagen på Rhodos (som förövrigt var supermysig!) så såg jag genom vårat glastak i bilen att det var alldeles stjärnklart ute! Jag älskar att vara ute på kvällen när det är kallt och när himlen lyses upp av hundratals stjärnor! Så himla fint!

Ikväll bestämde jag mig för att försöka mig på att fota stjärnorna igen. Det gick ju inte så bra förra gången, men nu fastnade dom på bild i alla fall! :) Det tog ett tag innan jag kom på hur man skulle göra. Nu när jag väl laddade upp dom ser jag att kvalitén suger ganska hårt, men aja, jag gör väl ett undantag den här gången... :) Det blir nog lättare att fota stjärnor sen med det som jag har beställt till kameran (ni får veta vad jag menar när det väl har kommit, hehe...). :) 

Den stora lysande stjärnan på den högra bilden är faktiskt månen! Ganska coolt ändå va? :)

Nu ska jag fortsätta kolla på slutet av Melodifestivalen, som för övrigt är ganska dåligt i år, om ni vill veta vad jag tycker! ;)

Ha det gott!
sofiaandersson

lite nyfiken på hur du fick göra, ;))

2012-02-25 @ 21:55:32
URL: http://photobyysofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback