9 saker du antagligen inte visste om mig

2012-08-04 | 19:23:44

• Jag kan inte lyssna på musik samtidigt som jag bloggar. Då sitter jag bara och sjunger med i låtarna och får inte ut vad jag egentligen ska skriva. Istället skriver jag dom orden jag sjunger och varenda inlägg kan ju inte bli en hel låt, haha?

•  Jag måste alltid ha flikarna på datorn i rätt ordning. Ja men ni vet dom här flikarna som man har i Chrome/Firefox/Explorer eller vad ni nu har? Facebook måste alltid ligga längst till vänster, sen Dayviews, blogg.se, Bloglovin och så vidare...

• Jag är så sjukt barnsligt mörkrädd. Klarar knappt av att gå ner i våran egna källare om kvällarna utan att bli jagad av mördare och massa andra äckel!

• Jag har ett stort ärr mitt på huvudet eftersom att jag hoppade in i ett skåp och fick ett jack i skallen när jag var mindre.

• När jag var liten trodde jag att jultomten bodde på månen...

• Innan fotbollsträningar och matcher måste jag alltid sätta på mig sakerna på vänster fot först. Vänster benskydd, höger benskydd, vänster strumpa, höger strumpa och så vidare.

• Jag tycker det är svårt att redigera bilder när någon annan tittar på. Kan inte koncentrera mig och det känns bara... jobbigt, haha!

• Jag tycker det är ap jobbigt att stå framför kameran. Inte när man tar vardagsbilder eller oseriösa bilder, men när det kommer till photoshoots tycker jag att det känns så himla träligt! Det är inte lika farligt att ta självporträtt, det brukar funka någorlunda bra i alla fall! 

• Mitt namn Esmeralda betyder smaragd på portugisiska.

Lite onödig fakta om mig såhär en fin lördagskväll! :)
hilda

På nästan alla bilder på dig så rynklar (har glömt bort ordet haha men du fattar) panna. Varför?

Svar: Jaså det gör jag? Det har jag faktiskt inte ens tänkt på, haha! Har väl en rynkig panna antar jag! ;)
Esmeralda Edenberg

2012-08-04 @ 20:35:12
wilma

hahah de där med nr 2 gör jag oxå, fb längst till vänster sen bloglovin sen twitter sen tumblr och till sist yt :p

2012-08-04 @ 21:58:13
hilda

*pannan menade jag såklart

"svar till ditt svar": menade inget illa om du trodde det.... jag bara undra! :D btw du är GRYM på att fotografera!!! hur får ögonen att se så glansiga ut?

Svar: Nej det vet jag att du inte gjorde! ;) Haha, tack ska du ha! Jag brukar alltid sätta fokus på ögonen så att dom blir så skarpa som möjligt, och sen redigerar jag dom pyttepytte lite i Photoshop sen. :)
Esmeralda Edenberg

2012-08-05 @ 00:56:16
Alma

3an säger jag bara... SÅ jag. Källaren är värst </3

2012-08-05 @ 10:57:13
URL: http://photoab.blogg.se/
Becka [fotoblogg]

Hihi rolig fakta! ^^ :)

2012-08-05 @ 11:05:18
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
hilda

amen guuuud vilka problem jag har med att skriva alltså!!!

*"Hur får DU ögonen att se så glansiga ut?" menade jag!
Men tack för svar!

Svar: Haha, ingen fara, förstod vad du menade ändå! :) Ingen orsak!
Esmeralda Edenberg

2012-08-05 @ 22:01:25
emma

Wow vilka superfina bilder! Och jättevacker häst!:)

Svar: Tack ska du ha! :) Men jag tror att du har kommenterat fel inlägg, antar att du menar inlägget under, haha? :]
Esmeralda Edenberg

2012-08-06 @ 15:30:53
URL: http://photoandinspiration.blogg.se
Alexandra

Åh, jag har exakt samma tvångstanke som nummer 2 hahah. Först Facebook, sen DV, och sen bloggar eller något och sist youtube hahah :3

2012-08-07 @ 13:54:44
URL: http://alexandraec.blogg.se/
Amanda Persson - Fotograf

Jättefin bild :)

2012-08-08 @ 22:31:24
URL: http://anemone.webblogg.
Cecilia

jag tycker också det är jobbigt att redigera när någon sitter och kollar på! haha :)

2012-08-09 @ 12:37:29
URL: http://cecilialindstrom.blogg.se
Julia

Haha, då värkar vi rätt lika! Det där med flikarna stemmer nästan helt, jag måste också ha facebook längst till vänster, fast sänn(?) har jag blogg.no och bloglovin;) Jag är också baaarnsligt mörkrädd, och hatar att stå framför kameran...:p

2012-08-10 @ 12:28:39
URL: http://juliaes.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback