En höstlista

2015-09-22 | 21:11:49
Vi har kommit mer än halvvägs in i september och nu kan man nog säga att hösten är här på riktigt. Jag hittade en liten lista om hösten på den här fina bloggen vilken jag tycker skulle passa jättebra i dagens inlägg eftersom det har varit en riktig höstdag idag.

Vad ser du framför dig när du tänker på hösten?
Hösten för mig är en årstid med väldigt många olika känslor inblandade. Kyla och mörker är något jag har väldigt svårt med. Eftersom det bara blir kallare och kallare och mörkare och mörkare så tycker jag att det är svårt att inte lyckas hamna i den där lilla höstdeppen som ofrivilligt smyger sig på varje år. För att bli av med den där vemodiga känslan så försöker jag istället se alla fina saker framför mig, för hösten kan ju vara ganska fin också. Faktiskt. Så det jag försöker föreställa mig är färgsprakande träd, dimmiga morgnar, varma brasor och allt annat fint som också hör till. 

 
Vad är det bästa med hösten?
Det måste nog ändå vara alla färger som träder fram. Hur vackert är det inte när alla träd skiftar i gult, orange och rött? Höstpromenader i en färgglad skog i sådan där krispig och fräsch luft är svårslagna. Att sedan komma hem, sätta på sig sockorna och krypa upp i soffan med en kopp varm choklad. Nu när vi inte längre har någon hund så blir dock promenaderna allt färre. Åh vad jag saknar det. Får försöka komma ut ändå så gott det går, för höstpromenader är som sagt svårslagna.

 
Och vad är det sämsta med hösten då?
Ja, det är ju just det - kylan och mörkret. Det är verkligen sjukt hur påverkad man blir av ljuset. Jag märker på en gång hur hela jag tar stryk av att det är mörkt när man vaknar på morgnarna och att det börjar bli mörkt även när man kommer hem. Det där typiska gråa och kalla höstregnet är ju inte heller någon favorit direkt. Det är dock då man får försöka omvända det till någonting bra istället, t.ex att passa på att tända massa ljus eller en brasa och bara gosa ner sig i en filt och lyssna på regnet som smattrar mot rutorna. Det är ju ganska mysigt ändå.

 
Hur ser din höstoutfit ut?
Stickade tröjor, antingen som dom är eller med någon skjorta under. Annars är det varma sockar som gäller, oftast med en filt virad runt kroppen också.

 
Vad har du på to do-listan?
Försöka komma ut på massor av höstpromenader som sagt. Måste även fota massor i höst. När jag letade bilder till det här inlägget så slog det mig att jag nästan inte har några höstbilder alls. Skärpning.

Hur botar man höstdeppighet?
Tyvärr så har jag som sagt väldigt lätt att hamna i just det där. Det är då det gäller att gripa tag i allt ljust och positivt som ändå finns runt omkring. Vara ute mycket när ljuset väl finns tillgängligt och hitta på massor av saker för att underhålla sig själv och ändå försöka omvandla deppet till någonting bra och kreativt på något sätt. Jag tror att det är viktigt att hela tiden fokusera på dom positiva och bra sakerna i höstmörkret.

Bästa musiken för regniga dagar?
Jag har en lista med massor av fina myslåtar som ni hittar här.

 
Vilka serier passar extra bra att titta på?
Just nu är jag hooked på The Walking Dead som faktiskt passar riktigt bra nu till hösten med tanke på halloween kom jag på. Några andra favoriter som i och för sig funkar oavsett årstid är Gossip Girl och Prison Break.

 
Vilken är din höstigaste maträtt?
Oj, jag vet inte om vi brukar äta någonting som är så speciellt höstigt såhär års. Varm choklad är ju såklart standard så får se det som en maträtt istället, haha. Helst med grädde och chokladsås på eller en limpmacka att doppa. Mmmm.

 
Var hänger du helst när du är ledig?
I min säng med någon bra film eller serie, på promenad med fint sällskap, i pojkvännens famns medans vinden viner utanför eller på något mysigt café.

Har du någon inplanerad resa?
Ja, vi ska ju faktiskt till New York på höstlovet och det är galet vad peppad jag är! Det kommer bli så himla fantastiskt att strosa omkring i Central Park med alla fina höstträd, äta god mat, gå tidiga morgonpromenader osv osv. Bara en månad kvar nu!

Hur förbereder du dig för vintern?
Inte på något speciellt sätt tror jag. Försöker ställa mig in på hur kallt det kommer vara. Men samtidigt så älskar jag ju snö och jul och allt som tillhör så jag vågar nog säga att jag längtar lite grand. Och så måste jag köpa en ny vinterjacka.
Emiza

så fina bilder

2015-09-23 @ 09:54:59
URL: http://ewiza.blogg.se/
ISA

myslista! och åååh för att du ska till NYC! <3

2015-09-23 @ 17:14:17
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback