Do you want to travel the world with me?

2015-01-05 | 13:26:45
Bildkälla.

Även fast det inte alls vara längesedan vi kom hem från Indonesien så har jag sådant sjukt sug efter att få åka ut och resa igen. Det enda jag vill göra är att ta mig ut i världen och upptäcka allt som finns att upptäcka, gärna tillsammans med någon fin människa vid min sida och kameran hängande på axeln. Tänk hur otroligt mycket det finns att se och uppleva där ute. Jag blir helt till mig bara jag tänker på det. Gud vad jag vill ut dit, gärna nu på en gång. 

Helst av allt skulle jag vilja besöka alla världens hörn, men mina absoluta drömresamål för tillfället är Australien, Nya Zeeland, Santorini, USA, Tanzania, Botswana och Svalbard. Någon gång i livet vill jag även tillbaka till Indonesien, Island och Rom, för jag är inte färdig där. Jag vill volontärarbeta, upptäcka, bara ligga på någon strand och sola, fotografera, dyka, äta god mat, utforska städer och komma i kontakt med andra människor och kulturer. Jag tror inte att livet är uppbyggt på så sätt att man ska stanna på ett och samma ställe för alltid. En dag ska jag ut dit och göra det jag alltid har drömt om och så är det bara. 
Ida

Känner EXAKT likadant! Är dock tyvärr låångt ifrån lika bra som du att ta kort. Önskar verkligen jag var lika bra men har inte lika stort intresse eller utrustning. Men en dag!
Vet inte alls hur jag ska ha tid med att gå på universitet, ha en karriär och man och barn, så mycket som jag vill resa hahah! Är just nu utbytesstudent i USA vilket är riktigt coolt!

2015-01-06 @ 06:59:48
URL: http://www.idaintheus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback