Frågor om Canon EF 50/1.8 II

2012-01-29 | 21:01:32

Fick den här kommentaren alldeles nyss och eftersom Klara inte har någon blogg där jag kan svara så tänkte jag att jag lika gärna kan svara på frågorna i ett inlägg! :) För det första vill jag bara säga tack för den fina komplimangen! Och ja, jag redigerar alla mina bilder, mer eller mindre. :)


Detta är den enda bilden jag har på det här objektivet just nu, så den får duga! :)

I alla fall, det är alltså objektivet på bilden det handlar om; Canon EF 50/1.8 II. Jag är super nöjd med det här objektivet! Det är ju fast brännvidd på det, alltså går det inte att zooma med det. Med största bländare på F1.8 gör det objektivet väldigt ljusstarkt och det blir superfint skärpedjup! :) Bilderna blir skarpa och fina, med fina färger och bra kvalité. Så personligen tycker jag det är mycket bättre än kitobjektivet! ;)

Det funkar inte så bra att ta närbilder med det här objektivet. Närgränsen på 45 cm gör att man måste vara ca. 45 cm ifrån sitt motiv för att objektivet ska kunna fokusera. Som sagt så kan man inte zooma med objektivet heller, så därför blir det ganska svårt att fota närbilder med just det här...

Canon EF 50/1.8 II är ett riktigt allround objektiv, det passar nästan till all slags fotografering! :) Men med tanke på det korta skärpedjupet (som gör att det blir suddig bakrgund) så blir det väldigt fina porträtt bilder med det här objektivet! :)

Som svar på sista frågan så fotar jag alltid i manuellt läge, oavsett vilket objektiv jag använder. Det gör det mycket lättare att anpassa inställningarna efter ljuset man befinner sig i. :) Det tar ett tag att lära sig dom manuella inställningarna, men man lär sig ju mer man övar och fotar! :)

Hoppas att du blev nöjd över svaren Klara! ;)
Jag hoppas att ni inte tycker mina objektiv-inlägg är allt för långa och tråkiga, i sånna fall får ni säga till! :)
klara

Det var ett väldigt bra svar, tack!! :)

Men då tror jag slår till med ett sånt! :D



förlåt, jag glömde skriva min blogg!



http://bloggparken.se/klarasphoto

2012-01-29 @ 21:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback