Grönfink

2012-02-06 | 19:18:56
Canon EOS 600D | Tamron AF 70-300/4-5,6 SP DI VC USD

Efter vad som känns som hundra år av väntan så lyckades äntligen dom små fåglarna hitta hit! Har haft massa fågelmat upphängt i träden här hemma för att kunna fota fåglarna (och för att dom ska få någon mat så här års också, jag menar det är ju knappast så att var och varannan tomt som hänger ut fågelmat på vintern? Eller hur var det nu...?), men av någon anledning har dom valt grannens mat framför våran! Så efter att ha gormat och skrikigt på dom små prutt fåglarna och sagt åt dom att dom är ena riktiga förrädare (okej, så illa betedde jag mig faktiskt inte, men nära på...) så var det några små pluttar som vågade sig hit! Så nu har jag fått några av mina efterlängtade fågelbilder, och mer lär det bli, om dom vågar hålla sig kvar här vill säga, haha... ;)

Är det bara jag som tycker att denna Grönfink borde byta namn till Gulfink?
Pablosfoto

Åh jag älskar fotonen, riktigt fina!

2012-02-16 @ 06:40:02
URL: http://pablosfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback