Sista middagen i Frankrike

2015-05-09 | 22:27:19
Canon EOS 70D | Canon EF-S 18-55/3-4.5

Nu har vårat sista dygn här i Frankrike passerat. Två andra från våran skola, Maja och Sara, ska ha praktik på Nausicaá precis som vi hade dom tre kommande veckorna så dom kom hit till Boulogne-sur-Mer igår kväll. Förutom städning och packning har denna lördag spenderats tillsammans med dom två. Vi åt lunch nere vid stranden, spelade lite minigolf och avslutade dagen med en middag på en restaurang som har blivit lite av en favorit under våran tid här. Maten var supergod och mätta och trötta som vi är lär vi sova gott inatt.

I morgon ringer klockan tidigt för uppstigning och packning av det sista. 8:14 går första tåget och efter ett tågbyte, en bussresa och två timmars flyg så landar vi på svensk mark runt 17 i morgon. Det är med väldigt blandade känslor jag lämnar Boulogne-sur-Mer. Det ska bli väldigt skönt att få komma hem och framförallt att få träffa alla saknade där hemma, men samtidigt kommer jag sakna det här jättemycket. Jag saknar redan praktiken och alla underbara sjölejon. Gud vilken resa detta har varit! Det är verkligen hur roligt och häftigt som helst att vi fick vara med om det här. Jag har verkligen vuxit och lärt mig hur mycket som helst under dom här tre veckorna i Frankrike. Utan tvekan ett minne för livet!

Nu känner jag att mina ögonlock börjar bli väldigt tunga så jag ska se till att få lite sömn inför i morgon. Vi lär inte höras nåt mer innan vi är hemma i Sverige igen så ni får ha det så bra så länge så hörs vi snart! :)
rememberthiis.blogg.se

Ser supergott ut !

2015-05-09 @ 23:57:03
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Kameratrollet - Fotograf i Skåne

Alltid vemodigt att lämna en plats man bott på en längre tid för att komma tillbaka till vardagen.

Malin

Nej men ofta du redan varit där nere i tre veckor?! VART tar tiden vägen?? Men kul att du haft det bra. Jag själv har också varit utomlands på praktiker (åkte med som guide o reseledare i 8 dagar till italien) Man lär sig så himla mycket på att lämna skolan o trygga sverige för ett tag!

2015-05-10 @ 10:36:17
URL: http://mauolin.blogg.se
Matilda

Dehär tre veckorna måste ju verkligen ha varit ett minne för livet!

2015-05-10 @ 19:46:31
URL: http://tildasofias.blogg.se
ACIRES - Fotograf i Skåne

Det var inte alls bra att gå in här och se dessa när man sitter och är ashungrig men inte har något att äta, haha

2015-05-13 @ 12:34:22
URL: http://justababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback