Reason for hope

2015-06-06 | 15:55:06
Canon EOS 70D | Canon EF-S 18-55/3-4.5 | Samsung Galaxy S4

Igår kväll tog jag och Eli tåget upp till Stockholm för att lyssna på en föreläsning med Johan Rockström, Mattias Klum och ingen mindre än Jane Goodall. Jag har ärligt talat aldrig blivit så inspirerad i hela mitt liv. Det var andra gången jag såg en av Mattias föreläsningar och han har varit min största inspirationskälla inom fotografi så länge jag kan minnas. Att sedan få den enormt stora äran att få se och lyssna på självaste Jane Goodall var någonting jag förut bara kunnat drömma om. Hon har sådana otroliga historier och kloka ord att bjuda på. Det var nästan lite svårt att ta in att det faktiskt var hon vi satt och lyssnade på.

Vi gick även fram och pratade med Mattias efter föreläsningen och dom orden vi fick av honom kommer jag aldrig att glömma. Det var utan tvekan det mest inspirerande någon någonson har sagt till mig vilket jag kommer bära med mig resten av livet. Suget efter att få upptäcka världen och fånga den med kameran är större en någonsin just nu. 

Som sagt, detta måste verkligen ha varit den mest inspirerande kvällen jag har varit med om. Det går liksom inte ens att beskriva med ord för det gör det inte rättvisa. Vi båda gick där ifrån alldeles fyllda av lycka, eufori och inspiration. Alltså åh.
Elina

Vad roligt med inspiration, skulle också vilja lyssnat!

2015-06-06 @ 17:40:54
URL: http://elinaedsberger.blogg.se
Junitjej

Härligt!

2015-06-06 @ 23:24:00
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback