En glimt av Jakarta

2015-01-04 | 13:05:20
Canon EOS 70D

Den största delen av våran tid i Indonesien bodde vi hos några vänner i Jakarta. Detta är en av dom mest folkrikaste städerna i världen och det märktes klart och tydligt, särskilt på trafiken. Vi bodde väldigt nära ett av dom stora shoppingcentren i Jakarta så det besökte vi både en och två gånger. Som jag tror jag har nämnt förut så är allt väldigt billigt där. Man kunde hitta mängder av äkta märkeskläder för en riktig billig peng, så det blev en hel del shopping till min enorma lycka, hehe... Vi stannade även till på Starbucks flera gånger då det verkligen behövdes någonting svalkande att dricka då och då. 

Kontrasterna i Jakarta är dock enorma. Bara några minuters gångväg från alla dessa höghus så bodde alltså vi i ett jättegulligt och lugnt villaområde. Mitt bland alla höghus, shoppingcenter och lyxiga byggnader så fanns det små byar och kåkstäder där husen var byggda med endast plåt eller träskivor. Det var verkligen så sjukt att se hur höghusen tornade upp sig och precis nedanför levde människor som knappt hade tak över huvudet eller mat för dagen. Vi gick bara förbi ett av dessa ställen men åh vad jag önskar att vi hade kunnat gå omkring bland dom som levde där nedanför. Kontraster som dessa får en verkligen att tänka till om hur världen ser ut. 
LOVISA [ foto & vardag ]

Det shoppingcetret såg inte så fel ut!

Svar: Dog shoppingdöden både en och två gånger där inne, haha! ;)
Esmeralda Edenberg

2015-01-04 @ 16:51:39
URL: http://llovisafritzson.blogg.se
Tovvsan

Jättefina bilder!

Svar: Åh tack ska du ha!
Esmeralda Edenberg

2015-01-04 @ 17:00:32
URL: http://tovvsan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback