Två senaste dagarna på Nausicaá

2015-04-22 | 20:23:05
Canon EOS 70D | Canon EF 50/1.8 II | Canon EF-S 18-55/3-4.5 | Tamron AF 70-300/4-5.6 SP Di VC USD

Dom senaste två dagarna har jag haft med mig kameran till praktiken för att passa på att gå runt och fota lite på lunchrasten. Det finns så sjukt många och häftiga djur här, framförallt fiskar, som jag aldrig har sett förut! Nausicaá där dessutom ganska stort så man hittar någonting nytt varje gång man går omkring där inne, haha! Ni kommer definitivt få se fler bilder än dessa få under våran tid här. :)

På dom tre nedersta bilderna kan ni se några av våra nuvarande arbetskamrater. Det har varit några riktigt spännande dagar med t.ex veterinärbesök som bl.a innebar undervattensultraljud av sjölejonens ögon, vilket Nausicaá och en till djurpark är ensamma om att utföra i hela världen. Idag fick vi dessutom vara med och träna sjölejonen och gud vad roligt det var! Djuren är så himla duktiga och det är så himla kul att se hur roligt dom tycker det är att träna. :)

Igår var det jättevarmt och skönt ute så efter praktiken knallade vi hem och bytte om för att sedan gå ner till stranden igen och äta hamburgare som vi köpte med oss i små papperpåsar. Det är så himla härligt att ha havet bara 10 minuters gångavstånd från där vi bor! Att få lite sol på sig gjorde gott det också. :)

Ikväll blir det tidig date med kudden, så vi hörs när vi hörs! :)
Matilda

Åh vilka söta filurer du har där!

2015-04-24 @ 18:09:40
URL: http://tildasofias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback