Semlor

2014-02-25 | 17:09:16
Canon EOS 600D | Canon EF 50/1.8 II

Hej på er!
Idag fick vi sluta tidigare på grund av en inställd lektion i slutet av dagen. Hur skönt? Megaskönt!
Jag missade dock mitt tåg med typ en halv sekund så jag fick ändå sitta och vänta en timme på nästa, men jag kom i alla fall inte hem 17 som jag brukar göra vilket alltid är ett plus. :) På vägen hem hann jag även träffa Charlie en kortis vilket helt klart gjorde denna tisdag något bättre!

Någonting annat som förgyller dagen lite extra är godingen på bilden ovanför.
Mamma har laddat kylskåpet med varsin semla som familjen ska mumsa på senare ikväll. Semlor är ju ca något av det godaste som finns, särskilt vaniljsemlor! Semeldagen är inte förrän den 4 mars (rätta mig om jag har fel) men affärerna och konditorierna har ju sålt semlor i flera månader nu. Är det bara jag eller är semlorna sjukt hypade i år? Inte mig emot i och för sig då jag mer än gärna skulle kunna äta en semla om dagen om det skulle vara så! Sen så hoppas jag att ni inte har missat att man kan skicka Semlogram till varandra? Det går alltså ut på att man klickar sig in på semlogram.se och därifrån skickar ett Semlogram till någon utav sina Facebookvänner som då får en gratis semla på utvalt konditori. Hur bra? Megabra!

Men vet ni vad som nästan är det bästa med denna tisdag?
Jo, att bilden ovanför fotades när jag kom hem runt halv fem och att det alltså då fortfarande var ljust ute! Så obeskrivligt underbart! Det har till och med börjat blivit ljust om mornarna när jag cyklar till tågstationen runt halv sju. Tänk att lite ljus kan göra så otroligt mycket med humöret. Åh!

Nu ska jag skriva en bokrecension om en av världens finaste böcker och sen tänker jag ta det lugnt resten av kvällen.

Ha en fortsatt fin dag så hörs vi! :)
Matilda

Semlor och ljusa mornar och kvällar i februari är ju verkligen något att vara glad över! Härlig bild! :)

2014-02-25 @ 20:37:35
URL: http://tildasofias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback