En grötfrukost från imorse

2014-12-13 | 16:39:49
Canon EOS 70D | Canon EF 50/1.8 II

Imorse vaknade jag upp bredvid min fina till ett snötäckt landskap utanför fönstret. Äntligen, gud vad jag har längtat efter snön! Vi får dock se hur länge den ligger kvar, men förhoppningsvis kanske det kommer snöa lite mer dom närmaste dagarna. 

I vilket fall som helst så åt jag risgrynsgröt till frukost. Alltså finns det något godare att äta en morgon i december? Med kanel, socker och mjölk och en skinkmacka till det så har man den kompletta frukosten. Idag är det ju dessutom lucia vilket är supermysigt. Tyvärr så har vi inte haft tid att titta på något luciafirande idag, men lite julmusik från högtalarna här hemma får duga för stunden.

Idag har vi bara myst runt här hemma, jag och Charlie. Vi har ätit vaniljglass med krossade pepparkakor framför Sagan om ringen. Vi har varit ute på en liten promenad med hunden som älskar snön minst lika mycket som jag gör. Vi käkade upp våran pizza för ett tag sen och just nu håller vi på att julbaka lite. Knäck, mariannetryffel, saffranskola och nutellakola står på schemat. Gud så gott det kommer bli! 

Hoppas att ni har haft och kommer fortsätta ha en fin dag! :)
Annika

Mumsigt med gröt :)

2014-12-13 @ 22:06:34
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Tovvsan

Åhh jag vill också ha snöö!

2014-12-14 @ 11:33:19
URL: http://tovvsan.blogspot.se/
Alma Bengtsson

åh mariannetryffel är typ det godaste som finns!!

2014-12-14 @ 17:57:20
URL: http://photoab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback