9 saker att uppleva innan man dör

2014-04-24 | 19:58:38
För en tag sedan så skrev jag ett inlägg om 7 platser man borde besöka innan man dör. Jag är helt tokkär i alla platser som beskrevs i det inlägget och jag är helt inställd på att besöka varenda en någon gång i livet. Men förutom att resa och upptäcka världen så finns det ju så mycket mer som man skulle vilja uppleva. Min lista är flera mil lång, men jag tänkte dela med mig utav några. Rättare sagt 9 saker man borde uppleva innan man dör! :)

Enda sen jag var liten och tittade på "Blue Water High" varje sommarlovsmorgon så har jag levt med drömmen om att kunna surfa. Fatta vilken underbar frihet man måste känna av att bli ett med vågorna och havet! Jag har alltid älskat havet och att lära sig surfa på det skulle helt klart vara det ultimata.
Bildkälla.

Holi är en hinduisk vårfest som hålls i mars varje år i Indien. Festivalen avslutas alltid med färgkrig på gatorna när folk går runt och skvätter färg på allt och alla. Gud vilken underbar stämning det måste vara på dessa gator under den tiden på året! Folk, fest. musik och färg överallt kan ju inte annat än bli en riktigt häftig upplevelse. Jag har varit i Indien en gång tidigare, men jag ska absolut tillbaka dit någon gång och då ska jag verkligen delta i denna färgfestival!
Bildkälla.

Tänk er en gammal Volkswagenbuss, ett gäng med härliga vänner och sådan där skön sjunga-med-musik någonstans på USAs vägar. Hur mysigt skulle inte det vara? Att bara åka runt och liksom leva utan att egentligen ha något speciellt mål utan bara låta vägarna leda en. Min pojkväns syster bor i USA just nu och i sommar ska Charlie och hans familj åka över till henne och stanna där i ca en månad då dom bl.a ska åka på en liten road trip. Gissa om jag är så avundsjuk att jag typ avlider?
Bildkälla.

Tomorrowland är en av världens största housefestivaler i världen. Den hålls i staden Boom i Belgien varje år. Det går knappt att föreställa sig hur sjukt mäktigt det skulle vara att få stå där i publiken och ösa till några av världens bästa house-/elektromusiker! På Tomorrowlands Youtubekanal lägger dom upp olika klipp från festivalen från år till år och jag får sådana sjuka rysningar när jag ser klippen. Vilken galet lyckorus man måste leva i under hela festivalen. Hela festivalområdet är dessutom uppbyggt på en sjukt häftigt sätt - nästan lite Disney World-liknande. Jag ska till Tomorrowland någon gång i mitt liv, så är det bara!
Bildkälla.

Som tidigare nämnt så har jag alltid älskar havet. Jag vet inte riktigt varför, men det är någonting som gör att jag mår så mycket bättre när jag befinner mig nära havet eller vatten överhuvudtaget. Därför vill jag verkligen ta dykcertifikat i framtiden. Att bara kunna simma runt bland alla koraller, fiskar och andra marina djur skulle vara obeskrivligt.
Bildkälla.

Att kunna cruisa runt på gatorna eller genom allér på en longboard i sommar skulle ju vara hur härligt som helst! Jag tycker att det är så himla snyggt att kunna åka longboard. Vi har en liten skateboard hemma, men det är inte riktigt samma sak. Jag har provat att åka longboard förut men jag är långt ifrån bra på det, haha. Kanske får se till att skaffa en inför sommaren? 
Bildkälla.

Jag tycker att det är så himla snyggt med tatueringar, särskilt med lite mindre som verkligen betyder någonting och som man är stolt över att bära på sin kropp. Jag tänker utan tvekan tatuera mig någon gång i livet och jag har faktiskt en hel del idéer på lager. :) Det gäller bara att bestämma sig, haha... 
Bildkälla.


Någon gång under mitt liv så hoppas jag att jag har turen att få gifta mig med personen i mitt liv. Det låter så superklyschigt, men det skulle verkligen vara så underbart att få dela livet med den som man älskar mer än något annat. Jag är inte något speciellt stort fan av klänningar, men åh vad fint det skulle vara med en vit bröllopsklänning i spets! Att sedan gifta sig på stranden, vid havet eller på någon annan vacker plats runt om i världen skulle ju vara hur fint som helst!
Bildkälla.

Fatta vilket äventyr det skulle vara att packa en ryggsäck, ta med sig ett gäng vänner och hoppa på första bästa tåg för att tågluffa. Att åka tåg genom delar av världen för att hoppa av lite där man känner för. Det skulle vara en sådan sjukt häftigt upplevelse och man blir nog en himla många erfarenheter rikare!
Bildkälla.

Detta var alltså 9 saker från min långa lista på saker man enligt mig borde uppleva innan man dör. Gud vad mycket jag vill göra under livets gång!

Är det någon av er som har någonting som ni absolut måste uppleva innan ni dör?
Eller har ni kanske rent utav gjort någonting av det som jag listade här ovanför? :)
Alma Bengtsson

Alltså Blue Water High <3 bästa!!

Vill såå gärna roadtrippa i USA!! och tågluffa! älskar tåg och stationer av nån anledning... Tatuera mig vill jag med göra!

2014-04-24 @ 20:40:55
URL: http://photoab.blogg.se/
Jenny

Ungefär allt som du nämner här ovan vill jag också göra! Kanske inte tatuera mig men ta dykcertifikat skulle jag absolut vilja ta.
Och road-trip är nog allas dröm skulle jag tro, hihi!

2014-04-25 @ 12:48:50
URL: http://jennyemilssson.blogg.se
Elsa

Jag skulle vilja göra allt du skrev1 Skulle du inte kunna dela med dig av några av dina ideer till tatueringar du vill göra?
Simma med delfiner har alltid varit en dröm jag vill kryssa för innan jag dör:)

2014-04-26 @ 19:04:53
Elin

Åh gud vilka braiga punkter! Jag vill också göra ALLT det där. Åka longboard kan jag typ.. Men resten är planerat att göra innan jag dör.

2014-04-27 @ 09:47:17
URL: http://egu.blogg.se
Julia

Åh är precis som du! Blev helt kär när jag satt där framför tvn som 6/7 åring och kollade på Blue water high.. Ser så himla härligt ut att surfa!! :D

2014-04-27 @ 19:37:41
Amanda ▴

Jag har testat på att surfa och jag kan säga dig att det var riktigt svårt! Jag klarade inte att stå upp, förutom på knä. Men kan vara värt att nämnas att jag är rädd för vatten, så det var nog inte det bästa beslutet. Men vilken känsla det var! :)

2014-04-29 @ 10:50:20
URL: http://aamandaornebring.blogg.se/
Malin

Åh !
Fruktansvärt mysig blogg du har ! :)
(btw köp min longboard, du får den billigt (Y) )

2014-05-18 @ 15:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback