Efter 8 år tillsammans...

2013-11-18 | 20:13:56

... har vi nu spelat våran absolut sista match tillsammans. 
8 av mina 9 år som fotbollsspelare har jag spelat i DFK Värmbol 97/98. 8 år fulla av otroligt många minnen. Vi har stått ut med varandra i ur och skur och i med och motgång. Det har hoppat av och kommit in nya spelare, men vi har alltid varit den där "grunden" som vi var från allra första början när vi var små 7 och 6 åringar. Vi har spenderat mer än halva våra liv tillsammans och det säger ju en hel del. 

Det känns så himla tråkigt och lite sorgligt att vårat lag nu ska läggas ner pga för få spelare och styrelse- och tränarstrul. Det känns verkligen hur förjävligt som helst. Även fast många av oss kommer fortsätta spela tillsammans i U- och A-laget så är det ju liksom slut med 97/98-laget. Asså åh...

Vi fick i alla fall avsluta på ett bra sätt då vi igår spelade DM i futsal och kirrade hem vårat 3e DM-silver. Avslutade cupen med en sista segerdans och hela laget samlades sedan på McDonalds för att asvluta dagen = standard, haha!

Även fast det känns tungt att splittras som lag så är jag ändå så himla glad för alla år tillsammans med det här härliga gänget. Tack för allt - underbara är vad ni är!
Camilla

Åh, vad hemskt egentligen att skiljas åt sådär efter så lång tid tillsammans. :S

2013-11-18 @ 20:31:30
URL: http://camillas.forme.se
Sofia

Härligt :-)

2013-11-18 @ 22:38:32
URL: http://lovejournal.blogg.se/
Amanda Johansson

Neeeej, vad tråkigt att det blivit så :(
Tyvärr så är inte ni den ända klubben som har gjort så :/
Jag saknar er jättemycket, mina fotbollsbrudar.
Jag kommer alltid va en dfk:are ;)

2013-11-18 @ 22:55:33
Isabella

Ska du lägga ner med fotbollen eller kommer du att fortsätta i ett annat lag?

Svar: Jag kommer att fortsätta i samma förening men jag kommer att spela med dom äldre, alltså U- och A-laget. :)
Esmeralda Edenberg

2013-11-19 @ 11:53:46
matilda

Tråkigt när det händer sådär :/ men ni verkar ju ha haft en härligt tid tillsammans, och grattis till silvret! :)

2013-11-19 @ 16:57:07
URL: http://matildasfoto.blogspot.com
Ida Björnfot

Ååh, precis samma sak har hänt oss.. Fast inte det där med för få spelare oså, men nu när vi blir 17 nästa år (vi är också 97/98or) så ska alla 97or som vill gå upp till U/A-laget göra det, och det nu har de gjort det, och det är bara jag och två 97or kvar i 98/99-laget som det nu är.. Iof är det ju alla 98or kvar och även 99or som vi spelat med det här året, men under de flesta åren har det bara varit vi 97or och sen nån 98 då och då och först senare tid som vi blivit mer 98or. Och det tråkiga är att vi inte ens fick ett avslut, ena veckan var vi som vanligt och veckan efter var (nästan) alla dom som jag spelat fotboll med sen jag började och stod närmast bara borta.. :(

2013-11-20 @ 14:34:53
URL: http://fames.se/idabjornfot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback