Lucia

2013-12-13 | 14:43:26
Canon EOS 600D | Canon EF-S 18-55/4-5,6

Fredagen den 13e och lucia.
Den här tiden innan jul är ju så mysig så det går knappt att beskriva! Igår var jag på Tallås (min förra skola) och Söders luciatåg som musikklasserna annordnar varje år. Åh, det var lika fint som alltid! Det är helt sjukt hur duktiga dom är. Bilderna är alltså från i går kväll. 

Luciafirandet fortsatte imorse med ett litet luciatåg i skolan följt av massvis med pepparkakskäk. Efter luciafirandet så hade jag bara betygsnack med en utav lärarna innan jag fick sluta för dagen. Hur skönt på en skala liksom? Jag tog i alla fall bussen ner till centrum för att inhandla lite fler julklappar. Har bara en julklapp kvar nu och sen kan jag börja slå in dom. Jag älskar verkligen att köpa julklappar! Detta låter så himla klyschigt, men det är faktiskt sant, för det så mycket roligare att ge bort julklappar än att få. :)

Om en stund så ska jag ner till bion med brorsan och pojkvännen. Vi ska se den nya Hobbit-filmen. Många säger att den ska vara bättre än den första, så mina förväntningar är skapligt höga. Efter filmen så följer jag med hem till Charlie för att sova där. Bra dag det här! :)

Hur har eran luciadag sett ut? :)
Tove

Hej! Jag undrar hur man gör sådan fin oskärpa som på sista bilden? På olika ljuskällor, då. Tack så mycket om du svarar, och tack även om du inte svarar! :)

2013-12-13 @ 20:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback