Hundvakt åt en opererad hund

2013-08-15 | 09:55:33
Canon EOS 600D | Canon EF 50/1.8 II | Arkivbild

Godmorgon!
Idag kommer jag stanna hemma hela dagen och vara hundvakt åt Benson. Jag tror inte att jag har skrivit om det här på bloggen, men för ungefär en vecka sen så opererades lille fuffen. Han hade mått dåligt under en längre tid och all mat och vatten som han stoppade i sig kom ut lika snabbt. Efter många besök hos veterinären och olika röntgentjoffs och gastroskopi och sånt där så bestämde dom sig för att operera honom. Det visade sig att innebandybollen som han tuggade i sig för nästan ett halvår sen inte hade kommit ut som den skulle (som vi har trott), utan vissa bitar satt fortfarande kvar i magsäcken och tarmen. 

Så nu går han alltså runt med ett stort ärr på magen och en megatratt på huvudet. Han måste äta speciell mat och gå ut korta promenader ganska regelbundet. Så nu när föräldrarna är iväg på annat under dagen så är alltså jag och brorsan hemma för att ta hand om hunden. Men det gör vi så gärna, det är ju världens bästa hund vi pratar om! :) ♥
Becka [fotoblogg]

Ojdå. :O Hoppas det blivit bra nu. ♥

2013-08-15 @ 10:31:21
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
En flicka som är stark

Stackarn! :(

2013-08-19 @ 16:12:53
URL: http://jessi91.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback