EM-finalen 2013

2013-08-02 | 15:30:00
Canon EOS 600D | Tamron AF 70-300/4-5.6 SP Di VC USD | Canon EF-S 18-55 | 2a bilden är ett panorama fotad med mobilen

Just nu befinner jag mig i Helsingborg och spelar fotbollscup, så detta är alltså ett tidsinställt inlägg.
När det här publiceras så har våran första gruppspelsmatch precis blåsts igång och vi är ute på planen och köttar för fullt! ;) 

Tänkte passa på att visa bilder från EM-finalen mellan Norge och Tyskland på Friends Arena i söndags.
Det var verkligen en sjukt bra match - mycket bättre än förväntat! Det var bra spel, spänning, god stämning och ashärligt tryck från alla dom 41 301 personerna som satt på läktarna. Vi satt på rad tre, men eftersom att det var tomt bredvid min kompis Maja som satt på raden nedanför så satte jag mig där istället. Det var så himla grymt att sitta så nära planen och spelarna och ha hela Friends ovanför sig! Vi lyckades även komma med på jumbotronen två gånger, hehe.. :3 I halvtid så kom dom svenska spelarna in och tackade publiken för detta EM. Enligt mig och i princip hela svenska folket så var det ju faktiskt Sverige som skulle ha spelat den där finalen istället, men dom kommer alltid vara vinnare för oss! :)

Finalen slutade med vinst för Tyskland med 1-0. Även fast det var tyskarna som slog ut Sverige så tycker jag att dom förtjänade att vinna finalen. Matchens liare blev Tysklands målvakt som räddade två straffar. Grymt!

Så nu är alltså EM slut för den här gången. Så himla sorgligt på något sätt... Men det har varit så himla kul att få hänga med och se på alla dessa matcher, särskilt när det är på hemmaplan och allt! Fotboll när det är som bäst! :)
julia

Så himla fantastiska bilder verkligen! :)

2013-08-02 @ 20:15:51
URL: http://juliapham.blogg.se
M I K A E L A

coola bilder! jag var också där och kollade! men hade du med din systemkamera in? för jag hörde att man typ inte fick ha med sig systemkamera så jag hade bara min kompaktkamera och den blev såå dåliga bilder med den :(

2013-08-02 @ 21:28:05
URL: http://brabloggdesigner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback