En sån där lista

2013-04-19 | 20:42:00
Jag brukar vara väldigt skeptisk mot just såna här listor, men på senaste tiden har jag hittat några olika från några fina bloggar, och från dom listorna har jag plockat ut några favoriter och slängt ihop en egen lista. Så here we go...

Vad gjorde du klockan 8 imorse? 
Satt i trappan och knöt på mig mina vita converse.

Nämn något som gjorde dig glad igår.
När jag fick tre fina små ord från bästa pojkvännen som jag aldrig tröttnar på att höra och som jag alltid blir sådär fånigt lycklig av. Han fick höra dom där tre orden han också.

Vad har du druckit idag? 
O'boy (obligatoriskt för den ultimata frukosten), vatten (för att jag är alldeles för lat för att be om laktosfri mjölk i skolan) och hallonsoda.

Hur såg du ut för ett år sen?
Typ så här på ett ungefär ↓:

Drömmer du mardrömmar?
Alldeles för ofta, ja.

Vilken låt spelas mest ur dina hörlurar just nu?
Vilken låt spelas inte ur mina hörlurar just nu liksom? Nej men en av mina många favvisar för tillfället är den här: 
Imagine Dragons – On Top Of The World

Är du kittlig?
Inte den minsta. Okej lite då...

Hur många kuddar sover du med?
Oftast två. Ibland fler. Ibland ingen alls.

Berätta om dina sommarplaner.
Förutom resan till Island, fotbolls-EM och fotbollscup i Helsingborg så ska jag umgås med världens finaste vänner och pojkvän, sola och bada som aldrig förr, ta spontana cykelutflykter till ingenstans, vara uppe till tidiga mornar, sova på studsmattan, vistas i sommarstugor av olika slag, vara sjukt spontan och bara leva. m.m.m = med mycket mera.
 
När tycker du att livet suger?
När man känner sig sådär sjuktgaletäckligt värdelös och allt man gör och är och var bara suger. När dom som betyder mycket för en försvinner ur ens liv och när nachochipsen är slut.

Vart finner du inspiration?
Från livet i allmänhet. Men också en hel del från We♥It och Tumblr. Vill helst inte erkänna detta men jag har gått och blivit värsta tumblr-fangirl-måste-rebloga-alla-fina-bilder-jag-ser-omg, ehe...

Vilka egenskaper värdesätter du hos andra?
Spontanitet, humor, självkänsla, omtänksamhet. Typ det. När man liksom verkligen är helt och hållet sig själv och ser på livet från den ljusa sidan. 

Vad får dig att må bra?
Mina vänner. Min familj. Min pojkvän. Min hund. Fotboll. Sån där galet bra musik. Småsaker som enstaka ord eller handlingar som sätter sig djupt. Nutella. Molnfria dagar. Min kudde. Och så vidare...

Vem kramade du senast?
Charlie. ♥

Har du någon fobi? I så fall för vad?
Tår. Jag har en sjuk fobi för tår och fötter. Mina egna funkar helt ok. Men när det kommer till andras, nej fan asså... Är dessutom mörkrädd och rädd för döden. Om det nu kan kallsa för fobi? ...ja, enligt Google så kallas rädslan för döden thanatofobi, så då har jag väl thanatofobi också då.

Vilket ord använder du mest?
Svårt att hålla reda på det så mycket som jag snackar... Men för tillfället är det nog "Asså jag fattar inte.." Fast det är ju i och för sig en mening och inget ord, men same shit different crap.

När kände du dig riktigt nöjd med dig själv senast?
Jag känner mig i princip nästan aldrig riktigt nöjd med mig själv, så det är svårt att svara på. Måste väl ha varit häromdagen när jag bestämde mig för att köra ett styrkepass här hemma och jag orkade med så sjukt mycket som jag inte har gjort innan. Då kändes det ganska bra ändå.

Hur ska du tillbringa resten av kvällen?
Kvällen blev inte riktigt som planerad, men jag lägger mig gladeligen i soffan framför tvn tillsammans med chipsskålen och resten av familjen och inväntar morgondagen och taggar igång för fotbollsmatch!

Och snipp snapp snopp så tog denna saga stopp!
Alma

"eller när nachochipsen är slut." haha! Erkänn att man i princip hade kunnat leva på nachochips!?

Svar: Gud ja, typ min livskraft, haha!
Esmeralda Edenberg

2013-04-20 @ 08:09:12
URL: http://photoab.blogg.se/
Anonym

Cup i Helsingborg? Vilken? Eskilscupen?

Svar: Yes, Eskilscupen. :)
Esmeralda Edenberg

2013-04-20 @ 22:24:58
Nikki's fotoblogg

Åh herreeeguuuuuuud :D :D
När och var kommer du till helsingborg?! Har så läääänge velat träffa dig :D :D :D

Svar: Haha, men gud vad gullig du är! Jag har inte så stor koll på vart vi kommer vara, men vi kommer vara där mellan 2-4 augusti. :)
Esmeralda Edenberg

2013-04-21 @ 19:38:19
URL: http://www.girlcanon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback