Femte dagen i England

2012-10-20 | 11:51:03
Canon EOS 600D | Canon EF 50/1.8 II | Tokina AT-X Pro 11-16/2.8 | Tamron AF 70-300/4-5.6 SP Di VC USD

Nu var det ett tag sen jag laddade upp bilder från England i somras. Jag har fortfarande massor av bilder att kolla igenom och redigera, men tid är det inte lika gott om. Men bättre sent än aldrig, tycker ni inte? :) 

I alla fall - den femte dagen i England spenderade vi mestadels inne i London. Vi tog tåget från Brighton (där vi bodde) in till London och där köpte vi mat och satte oss i en park utanför Buckingham Palace och åt. Det var ovanligt mycket folk där (även för att vara OS liksom) och vägarna var avspärrade. Det visade sig att vi hade hamnat mitt i en gångfinalen! Vi hejade på dom som gick (himla konstig sport det där alltså) tillsammans med några sköningar från Finland. Vi stötte även på några killar som envisades med att sno min underbart snygga Sverigehatt och några glada Irländare. Hela veckan var det sådan sjukt underbar stämning i hela landet kändes det som! Åh vad jag vill tillbaka till OS! :')

Senare tog vi oss till Wembley Stadium för andra gången den veckan.damernas fotbollsfinal så satt vi på 17:e raden, men på herrarnas final mellan Brasilien - Mexico satt vi på översta sektionen på motsatt sida, så vi fick smaka på lite olika platser av Wembley. Vi hamnade mitt i den mexikanska klacken av någon konstig anledning, haha! Jämfört med damernas match så var den här matchen mycket sämre rent kvalitémässigt. Men tjena vilket tryck det var! Och stämningen! Alltså gud vad jag tjatar om den där himla stämningen, men det var så himla mäktigt! :') Det var as häftigt att se alla fotbollsstjärnor från Brasilien, som t.ex Marcelo, Neymar, Pato... För övrigt så vann Mexico med 2-1.

Sist men inte minst så träffade vi mammas gamla skolkamrat från lågstadiet på St. Pancras station. Hon bor i London och mamma och hon hade inte träffat varandra på ungefär 30 år, så det var himla trevligt! :) Sen så måste jag bara få säga att St. Pancras nog är den finaste tågstationen jag någonsin varit på! Titta bara på de två sista bilderna! Åh så mysigt! :)

Ganska långt och segt inlägg för er som inte är så inne i fotboll eller sport överhuvudtaget, men så fick det bli de här gången! :) Fler bilder från Englandsresan kommer komma så småning om!

Åh vad jag saknar OS och England, jag vill tillbaka dit nu! :') ♥
Becka [fotoblogg]

Grymma bilder! Som jag sagt innan - du är så himla duktig på att fånga ögonblick & känsla i bilderna!

Svar: Åh, tack ska du ha! :')
Esmeralda Edenberg

2012-10-20 @ 12:16:49
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Anonym

Kan du berätta vad din mors klasskompis heter?
Om det inte är för personligt!
Superbra blogg! :D

Svar: Pirkko heter hon. :) Kul att du tycker om bloggen, tack ska du ha! :)
Esmeralda Edenberg

2012-10-20 @ 13:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback