En mörk och kylig morgon

2012-10-27 | 11:20:42
Canon EOS 600D | Tokina AT-X Pro 11-16/2.8

Jag och pappa gick upp super tidigt imorse för att åka ut och fota. Det var fortfarande alldeles mörkt när vi kom fram till allén där vi hade planerat att vi skulle hålla till. Jag hann ta några bilder innan solen gick upp (som den här ovanför ↑. Lite spooky sådär, men det passar väl utmärkt såhär i Halloween tider?) men när vi väl skulle köra vidare genom allén så dör batteriet i bilen...

Jag och pappa fick knuffa den genom halva allén, ifall det skulle komma någon mötande bil så skulle det ju vara lite tight med plats liksom. Vet ni hur tung våran bil är eller, haha?! Vi knuffade i alla fall ut den en liten bit på åkern så att den inte skulle stå i vägen som sagt. Vi ringde runt och väckte en hel del för att höra ifall dom hade några startkablar eller liknande. Tillslut kom det två goda vänner till undsättning och räddade oss (massor av tack!). Dock funkade det inte med startkablarna, utan vi var tvunga att knuffa igång bildjäkeln i alla fall. Men tillslut fick vi igång den! 

Under dom många timmarna som jag och pappa försökte få igång bilen och väntade på hjälp så hann vi frysa ihjäl både fingrar och tår. Men vi hann också se soluppgången över den fina höstalén, och eftersom att vi ändå var fast där ute på vischan så hann jag fota en hel del kan jag säga. Så det hela förde ju i alla fall något gott med sig, för jag fick nog till ett par härliga höstbilder tillslut! :) Lite mysigare än den ovanför i alla fall, hehe... :3 Dom bilderna kommer ni få se sen när jag har redigerat dom.

Så ja, det var väl en fin start på dagen och höstlovet, haha... Aja, shit happens liksom. :)

Hur har eran lördagsmorgon varit? Förhoppningsvis något varmare än våran, haha? :]
Alma Bengtsson

Här är det snö! Fast solen håller på att smälta bort den nu :)

Svar: Här snöade det häromnatten, men den lilla som kom har redan försvunnit. Snö i alla ära, men inte än... Härligt med sol i alla fall! :)
Esmeralda Edenberg

2012-10-27 @ 11:39:59
URL: http://photoab.blogg.se/
Alva

Åå vacker bild! Får man fråga vad du hade för inställningar? :) Kram!

Svar: Tack ska du ha! :) Jag körde på ISO 100, F/2.8 och 1.3 sek. :)
Esmeralda Edenberg

2012-10-27 @ 14:15:08
Felicia Andreasson

Underbar bild! !:D

2012-10-27 @ 18:58:50
URL: http://feliciafoto.blogg.se/
Becka [fotoblogg]

SÅ cool bild!

2012-10-28 @ 13:35:59
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Sarah

Riktigt häftig bild! :O

2012-10-28 @ 19:29:17
URL: http://goldenphotos.blogg.se
Liie

Jobbigt när bilar krånglar, men en UNDERBAR bild fick du ju i alla fall :)

2012-10-29 @ 20:05:07
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback