Det räckte inte hela vägen

2012-10-02 | 18:43:20
Bilderna som jag deltog med i fototävlingen Children' Eyes On Earth.

Ni vet den där fototävlingen som jag var med i? När jag bad er rösta på min bild och när jag berättade att jag även kommit vidare till juryomgången. Vinnarna i den tävlingen presenterades idag, men jag blev tyvärr inte en av dom.

Tävlingen gick alltså ut på att fick skicka in flera olika bidrag till temana "I love nature" och "I fear pollution". Därefter valdes 50 bidrag ut till en röstomgång (där man fick rösta på sin favorit bild) och 50 bilder till en juryomgång (där olika jurymedlemar enades om sina favorit bilder). Jag kom med bland både röstomgången och juryomgången, så även fast jag inte lyckades hamna på någon pallplats så är jag sjukt nöjd över det! Nästan en vinst i sig ju, i alla fall för mig! :)

Självklart känns det lite surt, med tanke på den fina äran och priserna (= kamera, iPad, laptop, en resa till Azerbaijan, workshop med en känd fotograf osv.), men det kändes som att jag var ganska nära ändå, med tanke på att dom under tävlingens gång mejlade mig och frågade om original bilder och en scannad bild av mitt pass och så vidare... Då känns det ju ändå som att jag var ganska nära i alla fall. :) Så självklart känns det lite bittert sådär, men som sagt så är jag sjukt glad över att "bara" komma bland dom 50 bästa (av flera tusen ungdomar) till både röstomgången och juryomgången! :)

Dessutom vill jag bara passa på att än en gång tacka er för att ni röstade på min bild! Ni vet inte hur oerhört mycket det betyder för mig! Kan aldrig tacka er nog, finaste ni! :') Tack, tack, tack, tack, taaaaack! ♥

Ifall ni vill se vinnarna i Children's Eyes On Earth 2012 så kan ni klicka här.

Aja, jag får hel enkelt fortsätta anmäla mina bilder till olika tävlingar, någon gång smäller det väl... :3
Linnea

Bättre lycka nästa gång! :)
Btw, hur och var hittar du tävlingarna du är med i? Sugen på att delta i någon!

Svar: Tack ska du ha! ;) Jadu, man får Googla lite, kolla i olika fototidningar (jag prenumererar på ett par, så där ifrån hittar man massa olika tävlingar), min pappa arbetar med internet och bloggar osv så han hittar mycket fototävlingar också... :)
Esmeralda Edenberg

2012-10-03 @ 12:29:41
URL: http://linneasskrivbok.blogg.se
Laura

vad synd att du inte kom med.. men ändå, ascoolt att du blev uttagen av flera tusen liksom? :D

2012-10-03 @ 15:17:31
URL: http://fancyphotography.blogg.se
Amanda

V'ldigt fina bilder du skickade in ;) Kan du inte visa några utav dom förstorade. Gillade den med trädet (på en åker) väldigt mycket jkan du inte via den!


När tog du bilderna?? :)

Svar: Åh vad kul att du tycker det, tack! :) Bilden med trädet fotade jag när vi var i Indien för några år sedan och vill du se den i större format så kan du klicka in på kategorin Indien 2010 på min blogg så ska den nog finnas i ett av inäggen där! :)
Bilderna är fotade vid lite olika tidpunkter. Vissa av dom är som sagt från Indien, en är från Kolmårdens Djurpark, en är från i somras, en fotade jag i trädgården för några år sedan... Ja, dom är fotade vid lite olika tillfällen helt enkelt! ;)
Esmeralda Edenberg

2012-10-03 @ 15:50:53
URL: http://photographyamandas.blogg.se
Gunnel Bratt

Å jag som röstade massa gånger :0).

2012-10-03 @ 20:04:01
Felicia

Kollade du på Greys igår??????

Svar: Oh mah gaaaard, klart jag gjorde! <3
Esmeralda Edenberg

2012-10-04 @ 10:00:05
URL: http://feliciaasj.blogg.se
Felicia

Tror aldrig jag gråtit så mycket!!! alla bara dööör :'(

Svar: Ah fy fan vad tårarna sprutade! :'( Men jag hade velat se mer från själva kraschen, hur dom blev räddade osv, men jag hade nog antagligen drunknat i mina egna tårar då, så det här kanske bara var bra... Men åh... <3
Esmeralda Edenberg

2012-10-04 @ 18:15:33
URL: http://feliciaasj.blogg.se
Felicia Andreasson

Gud så roligt! :D och grattis till att du kom så långt! du ska vara stolt ;)

Verkligen super fina bilder! :D

2012-10-04 @ 20:12:02
URL: http://feliciafoto.blogg.se/
Malin

Åh vilka underbart fina bilder!! :)

2012-10-06 @ 18:19:10
URL: http://summershadow.blogg.se
Lina

Jag tycker ditt bidrag är otroligt fint. Blir lite kär i det för apor är mitt favoritdjur. du är så himla duktig! Roligt att du tipsade om tävlinge för jag tycker det var jättekul att se de andra bidragen också. Vilken bra tävling som engagerar unga till att sätta perspektiv på miljön. Älskar verkligen din blogg <3

2012-10-08 @ 15:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback