Den nya fotohemsidan

2012-11-15 | 06:54:18

För någon dag sedan så bestämde jag mig för att fixa till min fotohemsida. Förut har jag ju haft alla mina bilder samlade här, men den sidan krånglar bara en massa hela tiden så nu har jag alltså (med hjälpa av min bästa pappa) fixat en ny fotohemsida

Jag tycker att det är ett bra ställe att samla sina favoritbilder på, så på min nya fotohemsidan kommer jag att ladda upp alla mina favoritbilder och liksom ha det som min portfolio eller vad man ska kalla det. :)

Vill ni kika på den nya hemsidan så kan ni klicka er in på http://edenberg.com/photo eller klicka på bilden här ovanför ↑. :)
Frida Lindqvist

Wow, så himla fint! ♥ Har suttit och kollat igenom nästan alla mappar och bilderna är verkligen F A N T A S T I S K A! ;)

Får man fråga vilken hemsida du har använt? Och om det skulle vara okej får dig i fall man skulle göra något liknande i framtiden?^^ (Bäst att fråga om sånt du vet, då kopiering är ett sånt känsligt ämne inom design och fotovärlden.. hehe xP Det är ju bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite!)

Svar: Åh, vad kul att höra! Tusen tack, blir verkligen superlycklig! :') Angående själva hemsidan så har jag använt mig av ett program (eller vad man nu ska kalla det) som heter jAlbum. Startsidan har jag och min pappa däremot gjort själva med hjälp av HTML koder och lite sånt. Självklart får du använda dig av samma eller liknande program, det är ju inte så att det är MITT program och att jag är den första som använder det. Det finns ju liksom hur många andra som helst som har en hemsida som ser i princip likadan ut som min - enkel, svart och stilren. Så du behöver inte känna att du "härmar" eller vad man ska säga, för det gör du ju inte. ;) Men jag förstår varför du frågar, som du skriver så är detta ett väldigt känsligt ämne, men jag berörs inte speciellt mycket utav det. :)
Esmeralda Edenberg

2012-11-15 @ 15:23:18
URL: http://fridazlindqvist.blogg.se/
Nea

Riktigt snygg hemsida! Blir så fruktansvärt sugen på att fota när jag ser alla bilderna, synd bara att det är så mörkt jämt nu på hösten... Sedan har jag samma fråga som Frida i kommentaren över: Hur fixade du en sådan här och är det gratis?
Är typ kär i Indienbilden A lonley tree och i när bilderna på zebror. Det är någonting med mig och bilder där bara en del av motivet syns.

Kram<3

Svar: Tack ska du ha, kul att du tycker om den! :) Ja, men det finns alltid någonting att fota, oavsett vilken tid på året eller dygnet det är. :D
När jag gjorde hemsidan så använde jag mig av ett program som heter jAlbum för att skapa albumen och ladda upp bilderna och det programmet är gratis. Startsidan har jag och min pappa kodat ihop själva.

Och tack igen, superroligt att du tycker om mina bilder! :')
Esmeralda Edenberg

2012-11-16 @ 16:39:20
URL: http://palomitas.blogg.se
Frida Lindqvist

Okej, tack! :D Men är det gratis?^^ (Fattade inte riktigt hur dom menade på hemsidan.. :P)

Svar: Yes, det är gratis. :) Det finns massor av olika program som man kan ladda ner, men det jag har är jAlbum dekop app. :)
Esmeralda Edenberg

2012-11-18 @ 12:41:47
URL: http://fridazlindqvist.blogg.se/
Frida Lindqvist

Jaha, nu förstår jag. Själva programmet att göra albumet i är gratis. Men sen måste man har någonstans att ladda upp det va? Och då kostar det? Eller? Hur gjorde du? :)

Svar: Ja precis, man måste ha en domän där man laddar upp sitt album, som i mitt fall edenberg.com/photo. Själva domänen är alltså edenberg.com och den köpte min pappa för ganska längesedan. På den domänen kan man sedan göra olika hemsidor. Det kostar ca. 100-150 kr i månaden om jag inte har helt fel, men det beror ju också på vart man köper dom. Jag vet inte vart vi köpte våran, men jag vet att man kan köpa domäner på bl.a loopia.se :)
Esmeralda Edenberg

2012-11-18 @ 13:27:13
URL: http://fridazlindqvist.blogg.se/
Frida Lindqvist

Okej då hänger jag nog med i allt nu, tack för alla svar! ;D

2012-11-18 @ 18:52:18
URL: http://fridazlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback