Bild i text

2012-05-07 | 21:29:03
För ett tag sedan var det någon som bad mig visa hur jag gjorde den här bilden. Alltså hur man får in en bild i en text. Det är faktiskt super enkelt, så jag tänkte visa lite snabbt hur man gör! :)


1. Skapa ett nytt lager och skriv din text. Det blir bäst resultat om du använder ett lite tjockare typsnitt, eftersom att du får med mer av bilden då.
2. Öppna bilden som du vill ska vara i texten. Dra över bilden till lagret med texten och var noga med att bilden ligger ÖVER texten.


3. Nu när bilden ligger över texten trycker du Ctrl + Alt + G (som gör att du skapar en urklippsmask) och vips, så har du en bild i din text! :)


Om man vill få lite mer effekt i texten kan man ju lägga till lite skuggor och linjer m.m. :)

Svårare än så är det inte! Om det är något som ni ändå inte förstår så är det bara kommentera och fråga! :)
chaiimphoemphon

Jaha hihi ^^ Jag köpte min kamer i julas min första systemkamera så jag vet inte så mycket än. För några veckor sen va jag och praoa hos en fotograf så jag lärde mig ganska mycket där ^^ Vilken är din första systemkamera och när fick du den? ^^

2012-05-07 @ 21:37:18
URL: http://chaiimphoemphon.blogg.se/
chaiimphoemphon

hihi jag har också 600d ^^ är riktigt nöjd med den fast jag måste skaffa fler objektiv har bara canon ef-s 18-55mm. Fast det blir inte förrän efter augusti jag kan skaffa nått håller på att spara pengar till thailand ^^

2012-05-07 @ 21:48:12
URL: http://chaiimphoemphon.blogg.se/
Linda ♥

Tack så jättemycket :D

2012-05-09 @ 15:23:19
URL: http://grahnensliv.blogg.se/
Caroline

hej, undrar bara om man även kan fixa det i photoscape? :)))

Svar: Jag har aldrig använt Photoscape, så jag har faktiskt ingen aning. Det lättaste är ju att prova och se om det funkar! :)
Esmeralda Edenberg

2012-07-03 @ 11:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback