Close up filter

2012-05-17 | 16:57:54

Canon EOS 600D | Tamron AF SP 90/1.8 Di Macro 1:1

Ska jag vara ärlig så använder jag nästan aldrig mitt close up filter. Jag köpte det till mitt macroobjektiv för att kunna komma ännu närmare motiven, men jag har aldrig fått kläm på det och jag tycker mitt macroobjektiv fungerar bättre utan filtret. Egentligen vet jag inte varför jag köpte det från första början, eftersom att det främst är som ett billigare alternativ till macroobjektiv, hehe...

Men passar det inte bra på kameran kan man lika gärna sätta det framför! Det kan blir ganska roliga effekter, som på bilden ovanför ↑ tillexempel. Det ser ut som om jag har klippt in en bild i filtret, men det har jag inte. Det blir liksom som ett förstoringsglas. :) Så såna här bilder ska jag fota någon mer gång! :)

Ungefär hela eftermiddagen har jag skrivit ett argument som vi har i läxa till livskunskapen, men nu är jag äntligen klar! Skönt att ha det gjort! Nu tänkte jag ta en välförtjänt paus och spöa lillebrorsan i Mario Bros, mohaha!

Ha det fint! :)
Becka [fotoblogg]

Har ett closeup-filter men inget macroobjektiv & är supernöjd med bara filtret (har +4), så funkar om man inte har ett macroobjektiv :D

2012-05-17 @ 17:23:10
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Malin

Otroligt fin bild!!!

2012-05-17 @ 22:09:55
URL: http://summershadow.blogg.se/
Semlan-Foto

Grymt fin blogg :D

bloglovinbyte?

2012-05-30 @ 14:18:01
URL: http://semlanofc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback