Jag älskar dig så mycket att jag hatar dig

2012-03-22 | 09:14:59

Bild från förra året.

Jag älskar verkligen våren! Det måste nästan vara en av dom mysigaste årstiderna, när dom sopar upp gruset på gatorna, fåglarna börjar kvittra, blommorna börjar blomma... När solen äntligen börjar värma och man slipper gå runt i tjocka vinterkläder. Våren är superhärlig, samtidigt som jag verkligen hatar den! För en pollenallergiker som mig så är denna årstid också ett rent helvete. Nästan så i alla fall... Nu i början är det extra jobbigt också. Min hals och näsa håller på att sprängas känns det som, så ont som det gör. Idag mår jag lite sådär extra dåligt, så jag stannade faktiskt hemma från skolan. Jag skulle aldrig orka med en heldag med massor av skolböcker tillsammans med den här allergin. Får hoppas på att det blir bättre såsmoningom så att man kan gå ut och ta vara på den här fina årstiden.

Det jobbigaste av allt är ju att fram tills förra året så fanns det inte en skymt av den här allergin.
Då skulle jag rent av kunna rulla mig i ett hav av pollen utan att märka något. Men det var som sagt förra året vi märkte att jag var allergisk. Inte sådär jättekul att få reda på precis...

Är det någon av mina läsare som också är pollenallergiker?

Eftersom jag ändå bara sitter inne och inte kan ta vara på det fina vädret så tänkte jag hyra några filmer.
Hoppas att ni får en fin dag allihopa! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som kan se)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback